سرویس: اجتماعی
کد خبر: 65438
|
00:14 - 1403/02/30
نسخه چاپی

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام عنوان کرد؛

اعلام برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در ایلام

اعلام برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در ایلام
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام برنامه های هفته میراث فرهنگی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار ، «فرزاد شریفی» در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در خصوص هفته میراث فرهنگی گفت: به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته میراث‌فرهنگی این اداره‌کل برنامه‌های ویژه‌ به همین مناسبت برگزار می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته می توان به برگزاری نشست خبری و اعلام برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی، تجلیل از نویسنده کتاب شاهنامه کوردی و اجرای شاهنامه‌خوانی به زبان کوردی و فارسی توسط نوجوان مستعد، برپایی میز خدمت معاونت میراث‌فرهنگی و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در خصوص فعالیت‌های هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه اشاره کرد.

وی اظهار کرد: برگزاری نشست تخصصی و هم‌اندیشی با اساتید و دانشگاهیان و سخنرانی سه نفر از اساتید دانشگاه با موضوع میراث‌فرهنگی و آموزش و پژوهش در موزه و بافت شهر ایلام و نیز رونمایی از آثار چاپ شده استاد محمودیان در عرصه فرهنگ و تاریخ استان ایلام از دیگر برنامه‌های در این هفته است.

شریفی ایلام افزود: برگزاری کارگاه آموزشی با همکاری تشکل‌های مردم نهاد در خصوص آموزش نقش موزه و معرفی اهمیت و ماهیت موزه‌ها در جامعه و حفظ میراث‌فرهنگی برای دانش‌آموزان و دانشجویان، برگزاری تور یک‌روزه بازدید از پایگاه‌های ملی شهر تاریخی سیمره، دهلران و سراب‌کلان ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی است.

وی گفت: در هفته میراث‌فرهنگی برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت میراث رضوی، تجلیل از خادمان میراث‌فرهنگی با مشارکت انجمن‌های مردم نهاد، کارگاه آموزشی آشنایی با میراث‌فرهنگی و تاریخ استان برای دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه در هفته میراث‌فرهنگی از دست‌افزارهای سنگی محوطه پیش از تاریخ گلان رونمایی می‌شود، افزود: بازدید از موزه دفاع مقدس و آیین غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام نیز انجام می‌شود.       

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب