سرویس: سیاسی
کد خبر: 64968
|
00:08 - 1403/02/01
نسخه چاپی

فرماندار هیلان:

مشکلات هلیلان نیازمند رسیدگی ویژه است

مشکلات هلیلان نیازمند رسیدگی ویژه است
فرماندار هیلان گفت: شهرستان هلیلان به دلیل حفره شدید محرومیت و عدم رسیدگی به مشکلات نیازمند حمایت و نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی و رسیدگی ویژه است.

کورش عیوضی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: با وجود تلاش‌های و خدمات ارزنده دولت سیزدهم در شهرستان هلیلان به دلیل حفره شدید محرومیت و عدم رسیدگی به مشکلات در سنوات گذشته و انباشت آنها در حوزه‌های مختلف دارای مشکلاتی هستیم که نیازمند حمایت و نگاه ویژه نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و رسیدگی ویژه است.

وی افزود: ما در بخش کشاورزی نیاز به حمایت ویژه داریم؛ چون توجه به این بخش مستقیم با معیشت مردم در ارتباط است، هلیلان یکی از قطب‌های کشاورزی استان ایلام است؛ اما حمایت از این حوزه تاکنون چندان نمود نداشته است. مشکلات عدیده‌ای که در این حوزه وجود دارد نیازمند اعتبارات ملی است، از جمله عمده‌ترین آنها پمپاژ داجیوند کهره است که نیمه‌کاره مانده و سد خاکی جزمان که کارهای مطالعاتی آن انجام شده است؛ اما به دلیل نبود اعتبارات هیچ اقدامی در راستای پیشبرد آن صورت نگرفته است .

فرماندار هلیلان در ادامه مشکلات حوزه بهداشتی را بیان داشت و گفت: ما با نزدیک‌ترین بیمارستان ۱۰۰ کیلومتر فاصله داریم و این فاصله زیاد تمام موانع بر سر را ساخت بیمارستان در شهرستان را توجیه می‌کند، از طرفی ساخت تنها درمانگاه شهرستان مربوط به دهه‌ها پیش است و به‌هیچ‌عنوان پاسخگوی نیازهای امروزه را نمی‌دهد؛ می‌طلبد که ساخت یک بیمارستان با تجهیزات و امکانات به‌روز در شهرستان در اولویت مطالبات نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی باشد.

عیوضی گفت: در حوزه استقرار ادارات ما تلاش کردیم که ادارات به طور کامل در سطح شهرستان مستقر شوند که تاکنون بخش عمده آنها استقرا پیدا کرده‌اند؛ اما با وجود استقرار چارت ادارات هنوز تکمیل نشده است.

وی در ادامه گفت: مشکل دیگری که در این حوزه وجود دارد عدم استفاده از ظرفیت جوانان بومی چه در ادارات سطح شهرستان و چه در سطح مدیران کل استانی است، در واقع هلیلان هیچ سهمی از مدیریت استان ندارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه صحبت‌های خود در خصوص مشکلات زیرساختی و مبلمان شهری شهر توحید اظهار داشت: بالغ بر ۲۰۰ هزار مترمربع معابر خاکی آماده آسفالت در سطح محلات سه‌گانه شهر توحید وجود دارد که نیازمند آن هستیم سهمیه قیر رایگان شهرداری توحید به شکلی افزایش یابد که بتواند این سطح را پوشش دهد .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با تعامل و همکاری دولت و نمایندگان منتخب مردم بتوان بر مشکلات مطرح شده فائق آمد و مردم طعم شیرین خدمات دولت را بچشند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب