سرویس: اقتصادی
کد خبر: 64628
|
08:42 - 1403/01/09
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای تهران عنوان کرد؛

۵ راهکار عملیاتی تحقق شعار سال با مشارکت مردم

۵ راهکار عملیاتی تحقق شعار سال با مشارکت مردم
رئیس دانشگاه فنی حرفه ای تهران گفت : شعار امسال رهبری در اولین سال آغاز برنامه هفتم توسعه کشور بیانگر ضرورت بازنگری برخی رویکرد‌های جاری دولت و مجلس در نظام اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، کامران رحیمی در گفت‌وگویی درباره شیوه‌های تحقق شعار سال۱۴۰۳ اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بیش از ۱۰ سال است که شعار سال را اقتصادی انتخاب می‌کنند که نشان می‌دهد ایشان چه توجه ویژه‌ای به شرایط اقتصاد کشور، معیشت مردم و رفتارهای اقتصادی دولت دارند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در اکثر سال‌های گذشته مخاطب اصلی پیام‌های نوروزی رهبری، دولتمردان و تصمیم سازان در اقتصاد بوده‌اند که باید شیوه رفتار و تصمیم گیریشان را تغییر بدهند.وی افزود: «جهش تولید» برای دومین بار است که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان راهبرد سال نام‌گذاری می‌شود اما با این تفاوت که اینبار پای مردم نیز برای تحقق آن به میان آورده شده است.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای تهران تاکید کرد: شعار امسال رهبری در اولین سال آغاز برنامه هفتم توسعه کشور بیانگر ضرورت بازنگری برخی رویکرد‌های جاری دولت و مجلس در نظام اقتصادی کشور است.

وی تصریح کرد: حذف سازو کار‌های زاید و کوتاه کردن پروسه مشارکت مردمی در پروژه‌های اقتصادی و اعتماد به توان مالی و مشارکت اقتصادی مردم از جمله مباحثی است که باید جنبه عملیاتی بگیرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به راهکارهای تحقق شعار سال ادامه داد: دولت باید نقدینگی بخش تولید را تامین کند، این به بهبود فضای کسب و کار کمک می‌کند، علاوه بر آن فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار به حداقل خود برسد. یعنی دولت باید فضای عمومی را برای مشارکت مردم در اقتصاد فراهم کند.

رحیمی افزود: ایجاد تعاونی‌های مردم پایه برای جذب سرمایه‌های خرد و سرمایه‌گذاری آن در تولید، مردم در این بستر می‌توانند در جهش تولید مشارکت کنند.این اقتصاددان تاکید کرد: نیروی انسانی نقش اساسی در تحقق شعار سال دارد و دولت باید در سال جاری به این موضوع به صورت کاملا جدی بپردازد.

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب