سرویس: اقتصادی
کد خبر: 59191
|
00:21 - 1403/02/06
نسخه چاپی

مدیر عامل کارخانه کوشاب غرب چرداول:

توجه به کارگران یک ضرورت است

توجه به کارگران یک ضرورت است
مدیر عامل کارخانه کوشاب غرب چرداول گفت: رسیدگی به مطالبات کاگران ضروری است و دولت باید زمینه‌های امنیت شغلی کارگران را فراهم کند.

سیروس فریادیان  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»گفت: از نظر اسلام انجام كار، مطلوب خداوند است و همچون عبادت و جهاد در راه خدا مقدس است.

مدیر عامل کارخانه کوشاب غرب چرداول افزود:امام رضا(علیه السلام) می فرمایند:کسی که دنبال روزی می‌رود تا آبروی خود و خانواده‌اش را حفظ کند، اجر و پاداشش از رزمنده‌ای که در راه خدا جنگ می‌کند بیشتر است (عرق کارگر معادل خون شهید است.)

فریادیان در ادامه گفت: مقام معظم رهبري در خصوص قداست شغل مي‌فرمايد: تقدس كار و تكريم كارگر بايد در راس برنامه‌ها باشد و در منطق اسلام، كار، عمل صالح و عبادت است كه اين، جايگاه و ارزش كارگر را در نظام اسلامي نشان مي دهد.

مدیر عامل کارخانه کوشاب غرب چرداول یادآور شد: در انقلاب اسلامی ایران کارگران با اعتقاد و ایمانی که داشتند و با پیروی از هدایت ها و راهنماییهای امام خمینی (ره ) همپای دیگر اقشار جامعه از طریق سازوکارهای مخصوصی مانند راهپیمایی، اعتصاب و ... در همراهی با انقلابیون بسیار موثر واقع شده‌اند.

وی بیان داشت: کارگران، سرمایه‌گذاران و کارفرمایان مهمترین نقش را در تحقق مهار تورم و رشد تولید دارند.

فریادیان یادآور شد: تامین امنیت شغلی و امنیت سرمایه‌گذار برای تحقق مهارتورم و رشد تولید ضرورت دارد. دولت و مسئولین موظفند زمینه‌های لازم را برای ایجاد امنیت شغلی کارگران و کارفرمایان ایجاد کنند. 

وی در ادامه گفت: معیشت کارگران کشور در یک دهه اخیر تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تورم، تحریم، بی‌ثباتی بازار ارز و سیاست‌های غیر کارشناسی دولت قبل قرار گرفته است.

مدیر عامل کارخانه کوشاب غرب چرداول خاطرنشان کرد: قشر کارگر به عنوان یکی از آسیب پذیرترین گروه‌های اجتماعی بیش از نیمی از جامعه را به خود اختصاص داده که در این سال‌ها با افزایش قیمت‌ها در انواع و اقسام کالا ها منجر به کاهش قدرت خرید این قشر شده است.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم با ریل گذاری و سیاست‌هایی در راستای عدالت محوری، برخورد با تبعیض در بی عدالتی، رونق تولید، معیشت کارگران، مبارزه با فساد و اصلاح سیستم نظام بانکی به دنبال بهبود وضعیت اقتصاد کشور با توسعه تولید و افزایش ایجاد اشتغال است.

فریادیان عنوان کرد: جامعه کارگران دغدغه‌هایی دارند که امید می‌رود در این دولت مورد مهر قرار بگیرند و به خواسته‌های آنان جامعه عمل پوشانده شود. هفته کارگر فرصتی است تا با واکاوری وضعیت جامعه کارگری، مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان را رفع کرد و به سمت جامعه پویایی با هدف رونق تولید و افزایش جمعیت شاغلان حرکت کرد.

وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مسئولیت تحقق شعار سال رهبری که ناظر بر کاهش تورم و رشد تولید می‌باشد، بر دوش کارگران سختکوش کشورمان قرار دارد.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب