سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 65008
|
09:00 - 1403/02/03
نسخه چاپی

طرز تهیه املت فرانسوی: طعمی کلاسیک و دلچسب

طرز تهیه املت فرانسوی: طعمی کلاسیک و دلچسب
در این مقاله با طرز تهیه املت فرانسوی به روش‌های متفاوت آشنا می‌شوید. املت فرانسوی، یک صبحانه یا میان‌وعده خوشمزه است که به دلیل سادگی و سرعت در پخت، طرف‌داران زیادی دارد. این املت با مواد اولیه ساده و در دسترس تهیه می‌شود و طعم لذیذ آن می‌تواند روز شما را آغاز کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، املت فرانسوی، یک صبحانه محبوب و خوشمزه است که بافتی نرم و لطیف دارد و با مواد اولیه ساده و در کمترین زمان قابل تهیه است. این املت، به دلیل طعم دلچسب و ظاهر اشتهابرانگیز، در منوی بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. در این مقاله، چند روش تهیه املت فرانسوی را به همراه نکات مهم و فوت و فن‌های پخت آن آورده ایم.

 

طرز تهیه املت فرانسوی :

مواد لازم برای تهیه املت فرانسوی :

تخم مرغ۲ عدد
 پنیر خامه‌ای ۲ قاشق غذاخوری
 قارچ ۱۲ عدد
 پنیر گودا۲ ورق
 نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم 
 پودر پاپریکا و آویشنبه مقدار لازم 
روغن ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه املت فرانسوی :

برای تهیه املت فرانسوی، ابتدا قارچ‌ها را خوب بشویید؛ سپس به صورت ورقه‌ای خرد کنید. قارچ‌ها را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید. زمانی که آب قارچ ها کاملا کشیده شد، کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و کنار بگذارید.

 

سپس تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه ای مناسب بشکنید و پنیر خامه‌ای، نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا را به آن اضافه کنید و با چنگال خوب هم بزنید تا مایه یکنواختی به دست بیاورید.

 

روغن را داخل تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار بدهید. زمانی که روغن داغ شد، مایه تخم مرغ را داخل تابه بریزید و اجازه بدهید تخم مرغ کمی ببندد. اکنون قارچ‌های آماده شده را روی یک قسمت از تخم مرغ بریزید و کمی پودر آویشن روی آن بپاشید؛ سپس پنیر گودا را روی قارچ بچینید. زمانی که پنیر گودا کمی آب شد، قسمت دیگر تخم مرغ را خیلی آرام بلند کنید و روی قسمت قارچ و پنیر گودا بگذارید، طوری که کاملا به پنیر بچسبد. یک دقیقه دیگر املت را به آرامی بلند کنید و داخل بشقاب سرو بگذارید و دور املت را با زیتون و گوجه گیلاس تزیین کنید. اکنون املت فرانسوی خوشمزه ی شما آماده سرو است، نوش جان کنید.

 

طرز تهیه املت فرانسوی رستورانی :

درست کردن انواع املت فرانسوی

طرز تهیه املت فرانسوی به روش رستورانی

 

مواد لازم برای 2 نفر :

 تخم مرغ ۳ عدد
فلفل دلمه ای۲ قاشق غذاخوری
 جعفری ۱ قاشق غذاخوری
ژامبون ۲ ورق
 پنیر پیتزا۳ قاشق غذاخوری
 نمک، فلفل سیاه و پودر سیربه مقدار لازم 

 

طرز تهیه املت فرانسوی رستورانی :

برای تهیه املت فرانسوی خوشمزه ابتدا فلفل دلمه ای را بشویید و دانه های آن را خارج کنید، سپس به صورت نگینی ریز خرد کنید. تخم مرغ ها را داخل یک کاسه مناسب بشکنید و با همزن دستی خوب مخلوط کنید تا از لختگی خارج شوند. سپس نمک، فلفل سیاه و پودر سیر را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا ادویه ها درون تخم مرغ حل شوند.

 

اکنون ژامبون را به صورت ورقه ای نازک خرد کنید و کنار بگذارید. در ادامه فلفل دلمه ای های خرد شده را درون تخم مرغ اضافه کنید، سپس مخلوط کنید تا فلفل دلمه ای و تخم مرغ با هم به صورت یکدست ترکیب شوند.

 

در این مرحله یک تابه مناسب انتخاب کنید، سپس کف آن را با مقداری روغن چرب کنید و روی حرارت ملایم قرار بدهید. سپس مخلوط تخم مرغ را درون تابه به صورت پخش بریزید و اجازه بدهید تخم مرغ خودش را بگیرد.

 

پس از اینکه تخم مرغ به طور کامل پخته شد، ورقه های ژامبون را به همراه پنیر پیتزا در ابتدای املت بریزید، سپس یک طرف املت را روی ورقه های ژامبون قرار بدهید و درب تابه را ببندید.

 

در نهایت اجازه بدهید پنیر پیتزای درون املت به طور کامل آب شود. پس از اینکه پنیر پیتزا به طور کامل ذوب شد، املت را به آرامی درون ظرف مورد نظرتان بریزید و به همراه خیارشور و سس دلخواه سرو کنید.

 

دستور پخت املت فرانسوی مخصوص با ژامبون و پنیر :

طرز تهیه املت فرانسوی مخصوص

طرز تهیه املت فرانسوی مخصوص

 

مواد لازم برای ۴ نفر :

سوسیس ۲ عدد 
 تخم مرغ۸ عدد 
 ژامبون۴ ورق 
 فلفل دلمه ای ۱ عدد
پنیر گودا ورقه ای  ۴ عدد
 قارچ ۸ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم 
 روغن و آویشنبه مقدار لازم 

 

طرز تهیه املت فرانسوی مخصوص با ژامبون و پنیر :

برای تهیه املت فرانسوی مخصوص ابتدا فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کنید و به همراه کمی روغن در یک تابه ای مناسب تفت بدهید تا کاملا نرم شوتد، سپس قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کنید و به تابه اضافه کنید و خوب تفت بدهید.

 

تفت دادن را تا زمانی که آب اضافی قارچ ها تبخیر شود ادامه بدهید، سپس سوسیس ها را به صورت حلقه ای خرد کنید و به همراه قارچ و فلفل دلمه ای کمی تفت بدهید تا اندازه ای که تمایل دارید سرخ شوند.

 

 

 

اکنون تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و خوب هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به تخم مرغ اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا تخم مرغ با ادویه ها کاملا یکدست شوند.

 

سپس در یک تابه مناسب مقداری روغن بریزید، زمانی که روغن داغ شد. تخم مرغ را داخل تابه بریزید و تابه را به صورت دورانی کمی بچرخانید تا تخم مرغ به صورت یکدست در تمام نقاط تابه پخش شود.

 

پس از اینکه تخم مرغ حالت گرفت و کمی سرخ شد، ژامبون ها را روی نصف تخم مرغ بچینید، سپس مخلوط سوسیس، فلفل دلمه ای و قارچ را روی ژامبون ها بریزید و در ادامه پنیرهای ورقه ای را روی مواد بچینید و کمی آویشن روی مواد بپاشید.

 

اکنون نیم دیگر تخم مرغ را روی مواد برگردانید و درب تابه را چند دقیقه بگذارید تا پنیر املت به خوبی ذوب شود، سپس به همراه سس دلخواه سرو کنید. اگر تابه بزرگ ندارید می توانید تخم مرغ را در دو مرحله یا حتی بیشتر درست کنید.

 

نکته هایی برای درست کردن املت فرانسوی

درست کردن املت فرانسوی به روش های مختلف

 

نکات مهم و فوت و فن‌های پخت املت فرانسوی :

• برای پخت املت فرانسوی، از تابه نچسب استفاده کنید تا املت به راحتی از تابه جدا شود.

حرارت تابه را ملایم نگه دارید تا املت نسوزد و به طور کامل پخته شود.

 

• اگر تمایل دارید، می‌توانید از مواد دیگری مانند قارچ، اسفناج، ژامبون و یا پیازچه در املت خود استفاده کنید.

 

• برای طعم و مزه بهتر، می‌توانید از پنیرهای مختلف مانند پنیر چدار، موزارلا و یا پارمسان استفاده کنید.

 

• املت فرانسوی را می‌توانید به عنوان صبحانه، میان وعده و یا شام سرو کنید.

 

ایده‌هایی برای تنوع در املت فرانسوی :

املت فرانسوی با سبزیجات:می‌توانید از اسفناج، قارچ، پیازچه، فلفل دلمه و یا هر نوع سبزیجات دلخواه دیگری در املت خود استفاده کنید.

 

املت فرانسوی با گوشت:می‌توانید از ژامبون، بیکن و یا سوسیس خرد شده در املت خود استفاده کنید.

 

املت فرانسوی با پنیر:می‌توانید از پنیرهای مختلف مانند پنیر چدار، موزارلا و یا پارمسان در املت خود استفاده کنید.

 

املت فرانسوی با سس:می‌توانید املت خود را با سس‌های مختلف مانند سس گوجه فرنگی، سس مایونز و یا سس فرانسوی سرو کنید.

 

با کمی خلاقیت و تنوع در مواد اولیه، می‌توانید املت‌های فرانسوی خوشمزه و متفاوتی را برای خود و خانواده‌تان تهیه کنید.

 

سخن پایانی :

املت فرانسوی یک غذای ساده، خوشمزه و مغذی است که می‌توانید برای صبحانه، میان وعده یا حتی شام آن را تهیه کنید. با کمی خلاقیت می‌توانید تنوع زیادی در طعم و مزه املت ایجاد کنید و از آن لذت ببرید.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب