سرویس: سیاسی
کد خبر: 64557
|
00:30 - 1403/01/05
نسخه چاپی

مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار:

تحقق شعار سال کلید حل تمام مشکلات است

تحقق شعار سال کلید حل تمام مشکلات است
مدرس دانشگاه گفت: محقق نمودن شعار سال کلید حل تمامی مشکلات و موفقیت در همه عرصه‌ها است.

 ایوب عزیزیدر گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» با اشاره به نام‌گذاری سال جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: از سال‌های دور رهبر معظم و حکیم انقلاب بر بهبود وضعیت اقتصادی کشور تأکید دارند و اینکه مسئولان کشور بتوانند با دانش خود بر افزایش تولیدات داخلی خود تکیه نمایند و از وابستگی به دیگر کشورها و همچنین واردات کالا به کشور دوری نمایند.

مدرس دانشگاه اظهار کرد: نام‌گذاری‌های چند ساله اخیر هر کدام کلیدواژه‌های کسب استقلال و بهبود وضعیت معیشتی است که باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

 

عزیزی گفت: متأسفانه در چند ساله اخیر، تکیه بر توان داخلی اجرایی نشده و بر ضعف کشاورزی و تولید کشور پیش رفته است.

وی تصریح کرد:  حذف کارگاه‌های تولید کوچک و کشاورزی و عدم توسعه زیرساخت‌ها باعث کوچ اهالی روستاییان و عشایر به حاشیه شهرها شده که این امر باعث به‌هم‌خوردن بافت جمعیتی مولد کشور می‌شود و تبدیل به جمعیت غیرمولد و مصرف‌کننده می‌شود. 

مدرس دانشگاه ادامه داد: با مصرف تولیدات داخلی رقابت بین شرکت‌های تولیدی افزایش پیدا می‌کند و به‌تدریج با فراوانی تولیدات در کیفیت محصولات تأثیر بسزایی دارد و همچنین با فراوانی محصولات قیمت کالاها کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: جهش و رونق تولید یعنی اینکه پول کشور را صرف اقلامی که قبلاً خودمان تولید می‌کردیم، نکنیم؛ بلکه جهش و رونق تولید یعنی واردشدن به تولید محصولات در بین خانواده‌ها حتی تولید محصولی کوچک و یا جز بوده و مهم این است که این جهش با مشارکت مردم همراه باشد.

مدرس دانشگاه در پایان گفت: برای رونق و جهش تولید ابتدا باید بر اعتمادبه‌نفس و توان خود باور داشته باشیم و بدانیم که کلید حل همهٔ مشکلات جامعه در دستان خودمان است و می‌توانیم پیشرفت و توسعه را به ارمغان بیاوریم.

انتهای خبر/م

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب