سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 65017
|
00:12 - 1403/02/04
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می‌دهد؛

برج هنر ایلام محصور در طلسم اعتبارات

برج هنر ایلام محصور در طلسم اعتبارات
برج هنر ایلام علیرغم چندین سال از کلنگ زنی آن کماکان در طلسم جذب اعتبارات درجا می‌زند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، کلنگ زنی برج هنر اسلامی ایلام در شهریور ۹۵ ، نوری در دل اصحاب هنر و رسانه استان تاباند چرا که قرار بود بعد ده‌ها محرومیت این قشر فرهیخته صاحب خانه و مکانی مناسب و در خور شأن گردند.
ایلام‌ علیرغم داشتن نخبگان هنری و علاقه مردم به این حوزه اما از کمترین زیرساخت‌های هنری محروم بوده و ساخت این برج می‌توانست خلاء بزرگی را در استان مرتفع نماید.
این برج در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ مترمربع و در بیش از ۸ هزار مترمربع در بخش‌های مختلفی اعم از  نگارخانه، کارگاه تجسمی، سالن خلق آثار، بازار غرفه تولیدات فرهنگی هنری، استودیو ضبط، سالن‌های نمایش و تمرینات، کنفرانس، تئاتر، سینما، اجتماعات و نمازخانه می‌خواست مأمن هنرمندان ایلام گردد.
اما گویا این برج باتوجه به گذشت سال‌ها از زمان کلنگ زنی آن و قول دو ساله برای تکمیلش در طلسم اعتبارات قرار گرفته و بعد بیشاز ۷ سال هنوز در کوچه پس‌کوچه‌های اعتبارات کفش پاره می‌کند.
در طی این سال‌ها استانداران و مدیران مختلف هرکدام با وعده‌های رنگین خود قول تکمیل این برج را داده اما خبری از اجرایی نبوده و نیست.
گویا قرار است ایلام و هنرمندانش همچنان در چشم‌انتظاری این برج روزها را پس از دیگری سپری نموده و با دیدن ساختمان نیمه جان آن خون دل‌ها بخورند.
پیشرفت ۳۶ درصدی برج هنر در ایلام
فرشاد دوستی اواخر سال ۱۴۰۲ در گفتگو با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه برای تکمیل طرح برج هنر ایلام اعتباری در حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز است، گفت: این طرح در دو فاز در حال اجراست که در مجموع از ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با تأکید بر اینکه برج هنر ایلام یکی از طرح‌های هزینه بر در استان به شمار می‌رود، یادآور شد: امسال در اعتبارات استانی ۵۰ میلیارد ریال مصوب و اختصاص‌یافته است.
وی با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه نیازمند توجه و اعتبارات ویژه است، گفت: با پیگیری‌های خاص از سوی استاندار ایلام مقرر شده که با استفاده از ظرفیت مولدسازی بتوان اعتباراتی را برای تکمیل این پروژه اختصاص داد.
 دوستی با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ مترمربع در حال احداث است، گفت: باتوجه‌به مدت‌زمان کلنگ‌زنی این پروژه در سال ۹۶، از رشد فیزیکی قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار نبوده و لازم است که اعتبارات ویژه‌ای به آن اختصاص یابد.
گفتنی است برج هنر در هشت طبقه با زیربنای هشت هزار و ۹۰۰ مترمربع در محل پارک ملت (پارک سراب یا سراو ایلام) در حال احداث است.در معماری این پروژه هنری از معماری سنتی، طرح لاله واژگون (نمادی از منطقه زاگرس نشین ایلام)، زیگورات (بیانگر پیشینه تاریخی چندهزارساله تمدن ایلامی) و همچنین در جزئیات و تزیینات از صنایع‌دستی ایلام الگوبرداری شده است.
پیشرفت برج هنر قابل ملاحظه نیست
سعید خیراللهی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی ایلام، اظهار کرد: عملیات ساخت این مجموعه فرهنگی، هنری در زمینی به گستره یک هزار و ۶۰۰ مترمربع کلنگ زنی شده و تاکنون به علت عدم تأمین اعتبار نیمه تکمیل مانده است.
 وی میزان اعتبار هزینه شده برای این مجموعه را ۲۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد.
 مدیر حوزه هنری ایلام با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه نیازمند توجه و اعتبارات ویژه است، گفت: روند پیشرفت فیزیکی آن قابل‌ملاحظه نبوده و لازم است که اعتبار ویژه‌ای به آن اختصاص یابد.
طلسم برج هنر را بشکنید
بهره‌برداری برج هنر ایلام تنها نیازمند توجه جدی مسئولان استان و رایزنی آنها در مرکز برای جذب اعتبارات بوده وگرنه با این وضعیت قطره‌چکانی راه به جایی برده نخواهد شد و حالا حالا چشم هنرمندان به جمال این برج روشن نخواهد شد. 
امیدواریم در آینده نزدیک این آرزوی چندساله جامعه هنری استان محقق شده و ایلام هم دارای اثری فاخر در حوزه هنری گردد.
انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب