سرویس: استان ایلام
کد خبر: 6174
|
14:53 - 1392/12/11
نسخه چاپی

احمد شوهانی:

بیمارستان های استان فرسوده هستند

بیمارستان های استان فرسوده هستند
احمد شوهانی گفت:بیمارستان های استان فرسوده هستند.

به گزارش ایلام فردا،نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:مشکلات بخش پزشکی و درمان در استان ایلام از گذشته تاکنون وجود داشته است و وجود بیمارستان های کم با امکانات محدود در استان ایلام خود از عمیق بودن مشکلات حکایت دارد.

وی ادامه داد:همچنین کمبود امکانات پزشکی و بیمارستان های تخصصی در استان ایلام باعث شده مردم با مشکلات مهمی مواجه شوند و نبود پزشک متخصص در شهرستان‌های این استان موجب بروز مشکلات بسیاری برای مردم شده است.

شوهانی افزود:امکانات پزشکی و بهداشتی در بعضی مناطق مختلف استان ایلام به هیچ وجه جوابگوی نیاز مردم نیست و به طور مثال در کل شهرستان ایلام فقط دو بیمارستان دارد که در بسیاری از بخش ها نیز دارای مشکلات عدیده ای هستند و لذا در می یابیم که تنها مساله ای که وجود دارد، محرومیت استان است که خودنمایی می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:هر چند در زمینه بهداشت و سلامت در استان گام‌های بلندی برداشته شده است اما کمبودهای استان به عنوان حق طبیعی مردم باید محقق شود.

 
دکترشوهانی با بیان اینکه کمبود امکانات پزشکی در استانی با جمعیت بالا چون استان ایلام به هیچ وجه توجیه منطقی ندارد گفت: بی‌توجهی مسئولان مربوط به تکمیل کادر پزشکی و تجهیزات درمانی در این منطقه موجب اوج گرفتن نارضایتی مردم شده است.
 
وی به نارسایی های دارویی در سطح استان به واسطه کسری بودجه اشاره کرد و بخشی از این مشکل را به دلیل عدم پرداخت بدهی های بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی برشمرد.
 
نماینده مردم استان در مجلس به مبحث توریست درمانی در استان ایلام اشاره و بیان داشت: صنعت توریست درمانی یکی از ظرفیت هایی است که می تواند برای استان ایلام و کشور درآمدزایی داشته باشد اما ما باید در استان در ابتدا زیرساخت های لازم برای جذب توریست درمانی فراهم نماییم و در ادامه برای پیشبرد اهداف در این زمینه برنامه ریزی کنیم.
 
احمد شوهانی با اشاره به این که مشکلات و مسائل دانشگاه علوم پزشکی را باید با هم اندیشی و همراهی یکدیگر به پیش ببریم، تاکید کرد: ما نمایندگان مردم در مجلس تمام توان خود را برای ارتقاء جایگاه حوزه سلامت استان و همچنین رایزنی در جهت افزایش اعتبارات بودجه ای دانشگاه علوم پزشکی ایلام به کار خواهیم گرفت و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد