سرویس: استان ایلام
کد خبر: 6143
|
13:15 - 1392/12/09
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

سیاست های اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین اقدام در جهت رشد و ثبات اقتصادی کشور است

سیاست های اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین اقدام در جهت رشد و ثبات اقتصادی کشور است
امام جمعه ایلام گفت:سیاست های اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین اقدام در جهت رشد و ثبات اقتصادی کشور است.

به گزارش ایلام فردا،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نمازجمعه شهر ایلام که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت:اقتصاد مقاومتی ابزاری برای مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان است که رهبر حکیم انقلاب با تدبیر و درایت و هوشمندی با ایجاد تسهیلات لازم و بهره‌گیری از این سلاح اقتصادی به دولتمردان و سیاستگذاران اقتصادی و مردم گوشزد کرده است.

وی ادامه داد:فشارهای اقتصادی یکی از ارکان اصلی نظام سلطه در جهت تسلیم کشورهای در حال توسعه است و کشور ما هم از این موضوع مستثنی نیست.

امام جمعه ایلام اضافه کرد:بنابراین یکی از اهداف رهبر معظم انقلاب از طرح اقتصاد مقاومتی به قوای سه گانه و مسئولان کشور استحکام زیرساخت‌های اقتصادی کشور در برابر تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد:تحقق آرمان‌های اقتصاد اسلامی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی که الگویی علمی و بومی و برگرفته از فرهنگ اسلامی و ایرانی است، قطعی خواهد بود و در کنار تکیه بر استعدادها و سرمایه‌های داخلی می‌توان کشور را در مسیر استقلال اقتصادی به سرانجام مطلوب رسانید.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تاکید کرد:سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر فرزانه انقلاب یکی از پایه‌های اصلی و مهم‌ترین اقدام در جهت رشد و پویایی و بالندگی کشور و ثبات اقتصادی و مقاومت و ایستادگی ملت در برابر فشارهای دشمنان است.

وی گفت:جهش اقتصادی با بهره‌گیری از متخصصان داخلی و منابع انرژی و معادن و جایگاه مهم و سوق الجیشی ایران در منطقه قطعا در ایجاد رونق اقتصادی و عدم نیاز به خارج و تحقق استقلالی سیاسی و اقتصادی نقش کلیدی و محوری دارد.

امام جمعه ایلام عنوان کرد:اقتصاد مقاومتی راهکار مهم و اصل راهبردی در مبارزه با تورم و خنثی کردن تحریم‌های تحمیلی و ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: اقتصاد پویا با زیربنایی محکم از موارد دیگری است که با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می‌توان به آن دست یافت؛بنابراین تنها راه برون رفت از تنگناهای اقتصادی و ناکام کردن تحریم‌های ظالمانه، اعمال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبری انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و گفت: فلسفه ارسال رسل و انزال کتب، هدایت بشر و تربیت انسان است.
وی ادامه داد: دین مقدس اسلام که آخرین دین و کاملترین دین است برای تربیت انسان آمده است. موضوع اصلی در مکتب اسلام انسان و تربیت انسانی است.
 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد