سرویس: استان ایلام
کد خبر: 6092
|
09:22 - 1392/12/05
نسخه چاپی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

هرگونه تهدید ایران، خلاف مسیر دیپلماسی و مذاکرات است

هرگونه تهدید ایران، خلاف مسیر دیپلماسی و مذاکرات است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:هرگونه تهدید ایران، خلاف مسیر دیپلماسی و مذاکرات است.

به گزارش ایلام فردا،احمد شوهانی نماینده مردم ایلام،ایوان،مهران،ملکشاهی،چرداول و سیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات وین اظهار داشت:آنچه در مذاکرات وین انجام شد، تلاشی قابل احترام برای رسیدن به چهارچوب های معین در ادامه مذاکرات و نهایی کردن توافق ژنو  است.

وی ادامه داد:برخی با اظهار نظرهای دوگانه و رفتارهای متناقض قصد دارند عملکرد تیم هسته ای را زیر سوال ببرند،‌به طوری که از یک سو بیان می کنند از محتوای توافق ژنو اطلاعی ندارند و از سوی دیگر ادعا دارند مذاکرات فراتر از موضوعات هسته ای بوده است.

دکتر شوهانی با تاکید بر این نکته که برنامه اقدام مشترک همواره در راستای چارچوب های بین المللی و ان پی تی حرکت کرده است،‌افزود:توافق 6 ماهه جمهوری اسلامی توام با حسن نیت ایران است.
وی با تاکید بر اینکه ایران در مذاکرات وین همانند گذشته حقانیت خود را به جامعه بین الملل نشان داد، تصریح کرد: حضور موثر ایران در مذاکرات ثابت کرد که سیستم تبلیغاتی و جنگ روانی لابی صهیونیست ،‌با همه تلاش های خود نتوانسته مانع جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با بیان اینکه مذاکرات آینده پیچیده تر و حساس تر از گذشته خواهد بود،اظهار داشت: هرگونه تهدید مستقیم و غیرمستقیم ایران، خلاف مسیر دیپلماسی و مذاکرات است و نه تنها کمکی به حل و فصل موضوع ها نمی کند بلکه منجر به بی اعتمادی بیشتر ملت ایران و افکار عمومی جهان نسبت به غرب و آمریکا می شود.  

احمد شوهانی با اشاره به مثبت بودن خروجی مذاکرات وین از نگاه "دکتر ظریف" و کانرین "اشتون" ، افزود: این نشان می دهد اراده سیاسی و حسن نیتی بین دو طرف برای پیش برد مذاکرات وجود دارد و البته مذاکره سخت و حساس به نام مذاکرات هسته ای ایران را نمی توان به این سرعت پیش برد.

نماینده مردم ایلام ادامه داد: مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان در جنگ دیپلماتیک بسیار سختی وارد شده اند که تاکنون موفق بوده اند و امیدواریم با درایت و دقت نظر خود مذاکرات هسته ای را به سرانجام خوبی برسانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با بیان اینکه همه ما باید از سرداران جبهه دیپلماتیک خود حمایت کنیم، اظهار داشت: ما به تیم هسته ای کشورمان اعتماد داریم واین در حالی است که به رقیب خود به شدت بدبین هستیم و هیچ اعتمادی نداریم و در عین حال به تعهداتی که بسته می شود پایبند هستیم،‌چرا که این امر در عرصه بین الملل به نفع ایران خواهد بود.



 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد