سرویس: اقتصادی
کد خبر: 60328
|
00:10 - 1402/12/16
نسخه چاپی

کارشناس راه و ساختمان:

ایلام نیازمند تحول بنیادین در توسعه راه‌ها و شهرها است

ایلام نیازمند تحول بنیادین در توسعه راه‌ها و شهرها است
کارشناس راه و ساختمان گفت: نیازمند یک تحول یا یک برنامه دقیق برای توسعه راه‌ها به‌خصوص در ایلام داریم ایلام به‌عنوان استانی که مسیر اصلی اربعین است فاقد بزرگراه یا قطار است و جاده‌های باریک آن هرسال با یک بودجه جدید باقی می‌مانند.

حسین چراغی  در گفتگو باخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»گفت: در حوزه راه و شهرسازی ایلام با معضلی که با وجود آمارها مواجه هستیم و آن هم این است که برای یک پروژه از نظر کیفی و کمی برنامه‌ای وجود داشته باشد.

وی افزود: برخی پیمانکاران در اجرای پروژه‌ها از مواد کم‌کیفیت یا آسفالت نامناسب استفاده می‌کنند یا زمان پروژه بسیار بالا می‌رود؛ ولی کسی پاسخگو نیست و عمر پروژه‌های تحویل داده شده گاهی به دوساله می‌رسد و بعد از آن نیازمند ترمیم و هزینه اضافه هستند.

کارشناس راه و ساختمان خاطرنشان کرد: در برخی پروژه‌های مشاهده می‌شود که جاده قبلی دو بار آسفالت شده و به‌جای پروژه چهاربانده تحویل داده می‌شود و در برخی پروژه‌ها طول پروژه آب می‌رود و به‌عنوان‌مثال اگر 20 کیلومتر باشد به 10 کیلومتر تبدیل می‌شود و پروژه تحویل داده می‌شود و یا گاهی کیفیت آسفالت نامناسب است؛ ولی بازهم جای نظارت واقعی خالی است و فقط به آمار جاده‌ها اضافه می‌شود فاقد از اینکه یک کار باکیفیت تحویل داده شود.

چراغی تصریح کرد: نیازمند یک تحول یا یک برنامه دقیق برای توسعه راه‌ها به‌خصوص در ایلام داریم ایلام به‌عنوان استانی که مسیر اصلی اربعین است فاقد بزرگراه یا قطار است و جاده‌های باریک آن هرسال با یک بودجه جدید باقی می‌مانند و این مورد نیازمند این است که برای برخی مسیرها برای تردد آسان خودروها جاده‌های استاندارد احداث شود.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب