سرویس: استان ایلام
کد خبر: 43873
|
08:11 - 1399/01/24
نسخه چاپی

کارشناس ارشد روانشناسی در گفتگو با ایلام بیدار:

قوی بودن بنیان خانواده نقطه قوت خانواده های ایرانی در ایام کرونایی است

قوی بودن بنیان خانواده نقطه قوت خانواده های ایرانی در ایام کرونایی است
کارشناس ارشد روانشناسی گفت: یکی از تفاط قوت وکارآمدی خانوده های ایرانی در مقابل این ویروس منحوس، قوی بودن بنیان خانواده است.

به گزارشايلام بيدار، "محمد شریعتی"، کارشناس ارشد روانشناسی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در ملکشاهی گفت: خانواده در سیر تکاملی هر فرد و اجتماعی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و ارکان اصلی خانواده وقتی در کنار هم قرار می گیرند بایستی بسان یک جسم واحد عمل نمایند.

وی اظهار کرد: در این روزهایی که کروناویروس این مهمان ناخوانده ی جامعه بشری همه جا را فراگرفته و آرامش روحی و روانی را از جامعه سلب کرده است، نقش خانواده و ارتباط زوجین بسیار حائز اهمیت است.

شریعتی افزود: از آنجائیکه اعضای خانواده در کنار هم هستند و وقت بیشتری را با هم می گذرانند، نحوه ی تعاملات و داشتن فرهنگ درست گفتگو، حلال بسیاری از مشکلات خواهد بود.

کارشناس ارشد روانشناسی گفت: یکی از تفاط قوت وکارآمدی خانوده های ایرانی در مقابل این ویروس منحوس، قوی بودن بنیان خانواده است که هم بر روی زوجین و هم بر فرزندان تاثیرگذار می باشد.

وی تصریح کرد: وقتی آدم ها با هم زندگی می کنند و یا وقت بیشتری را با هم می گذرانند، گاهی اوقات از یکدیگر عصبانی می شوند، اما لازم است بخاطر زندگی مشترک و فرزندان بحث های کدورت آور را به حداقل برسانند.

شریعتی ادامه داد: عذاب آورترین اتفاق برای بچه ها که تاثیرگذاری غیرقابل انکاری بر روی شخصیت آنها دارد، دعوای پدر و مادر مقابل چشم فرزندان و مهمتر از آن بدگویی پدر و مادر از همدیگر برای فرزندانشان می باشد.

این روانشناس یادآور شد: سختی ها و مشقات مهمان ناخوانده کرونا ویروس با توکل بر خدا به اتمام خواهد رسید، خانواده های ایرانی با تفاهم یار و یاریگر همدیگر بوده تا خانواده ی اصیل ایرانی اسلامی بعنوان نماد درست زیستن، باعشق زندگی کردن و احترام متقابل به جهانیان معرفی گردد.

وی در پایان گفت: آینده فرزندان در گرو رفتار صحیح امروز ماست و چه زیباست معنای درست زیستن هنگامی که با هم مهربان باشیم.

 

انتهای پیام/ش


 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد