سرویس: اقتصادی
کد خبر: 67570
|
00:19 - 1403/07/19
نسخه چاپی

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی سد چناره در چرداول

آغاز عملیات اجرایی سد چناره در چرداول
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به مردم شهرستان چرداول اطمینان می‌دهیم که با قوت و قدرت پیگیر اجرایی‌شدن عملیات سد چناره هستیم و ان‌شاءالله امسال این عملیات آغاز خواهد شد.

سارا فلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان، عملیات اجرایی سد چناره در سال جاری آغاز خواهد شد. در روزهای اخیر، شایعاتی مبنی بر مخالفت کمیسیون اصل ۹۰ با این پروژه در فضای مجازی منتشر شد که لازم است به آن پاسخ دهم.

وی ادامه داد: ما به‌صورت جدی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین پژمان‌فر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰، در این زمینه گفتگو کردیم. مشخص شد که این کمیسیون به دلیل عدم رعایت برخی فرایندها، از جمله اخذ ماده ۲۳ و مجوزهای زیست‌محیطی، وارد عمل شده و مکاتباتی با سازمان مدیریت کشور و وزارت نیرو انجام داده است که این امر موجب توقف اجرای برخی سدها از جمله سد چناره شده بود.

 نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی همچنین به پیگیری‌های مکرر مجمع نمایندگان استان اشاره کرد و گفت: با مذاکرات جدی و مستمر، توافق شد که کمیسیون اصل ۹۰ مکاتبات جدیدی با وزارت نیرو انجام دهد تا اشکالات مطرح شده رفع شود و آغاز طرح سد چناره دوباره در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما به مردم شهرستان چرداول اطمینان می‌دهیم که با قوت و قدرت پیگیر اجرایی‌شدن عملیات سد چناره هستیم و ان‌شاءالله امسال این عملیات آغاز خواهد شد. همچنین مجمع نمایندگان از تلاش‌های خود برای تخصیص بودجه قابل توجهی در سال ۱۴۰۴ و سال‌های بعد برای این طرح خبر داده است.

فلاحی در پایان تأکید کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم، به دنبال تأمین نیازهای استان و بهبود زیرساخت‌ها هستیم و امیدواریم با همکاری و همدلی، این طرح مهم به زودی به ثمر برسد.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد