سرویس: اقتصادی
کد خبر: 67574
|
10:33 - 1403/07/18
نسخه چاپی

امام‌جمعه ایلام:

استانداردسازی در همه بخش‌های جامعه ضروری است

استانداردسازی در همه بخش‌های جامعه ضروری است
امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه استانداردسازی در همه بخش‌های جامعه ضروری است؛ گفت: رعایت استانداردهای ملی علاوه بر رونق فروش، زمینه توسعه صادرات و تولید کالاهای با کیفیت را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حجت‌الاسلام اله‌نور کریمی‌تبار در دیدار با مجموعه کارکنان اداره کل استاندارد ایلام با تبریک آغاز هفته استاندارد، اظهار کرد: استانداردسازی در همه بخش‌های جامعه ضروری است.

 وی با بیان اینکه استاندارد در اقتصاد جامعه و خانواده‌ها نقش مهمی دارد، افزود: باید مسئله استاندارد در تولید و مصرف در سطح جامعه فرهنگ‌سازی شده و در صادرات نیز باید به مسئله استاندارد توجه ویژه شود.

امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه توجه به مسئله کیفیت و استاندارد کالاها که معرف کیفیت تولید کشور است، ابراز کرد: استاندارد در مسئله صادرات کالاهای ایرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه در صورت غیراستاندارد بودن، این کالاها دیگر توان رقابت در بازارهای جهانی را ندارند و از مشتریان سلب اعتماد می‌شود.

کریمی‌تبار بیان کرد: کیفیت و استانداردسازی کالا موجب رونق فروش و افزایش مشتریان می‌شود، آرم استاندارد باعث می‌شود مردم با خیال راحت یک کالا را مصرف کنند.

 وی ادامه داد: وجود کالاهای متعدد تقلبی در بازار اهمیت کار اداره استاندارد در جامعه را با اهمیت کرده است، وجود استاندارد کالا برای خرید مردم بسیار مهم است.

یادگار محمدی مدیرکل استاندارد استان ایلام، نیز در این دیدار با قدردانی از نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام نسبت به نگاه ویژه به مقوله استاندارد، اظهار کرد: با توجه به نقش اساسی استاندارد در زندگی مردم و بحث رعایت حقوق مصرف‌کنندگان انتظار می‌رود که در سنگر نمازجمعه به بحث استانداردسازی و کالیبراسیون ترازوهای اصناف اشاره شود که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

محمدی افزود: تولید با کیفیت و استاندارد علاوه بر ایمنی مصرف‌کننده، افزایش مقیاس اقتصاد تولید، گسترش بازارهای داخلی و خارجی و دستیابی به بازارهای صادراتی را به دنبال دارد.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد