سرویس: اقتصادی
کد خبر: 67501
|
11:02 - 1403/07/14
نسخه چاپی

امام‌جمعه ایلام:

فرهنگِ کار در عشایر ایلام تقویت شود

فرهنگِ کار در عشایر ایلام تقویت شود
 امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه، فرهنگ کار از گذشته تاکنون در بین عشایر ایلام وجود داشته و باید تقویت شود، گفت: بیشتر نیازهای عشایر از سوی خود آن‌ها تأمین می‌شود که این امر ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار صبح امروز در دیدار با مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان امور عشایر ایران، به نقش مهم عشایر در جامعه ایلام اشاره کرد و گفت: عشایر گروهی مولد و مستقل هستند که همواره در سختی‌ها و چالش‌ها ایستادگی کرده‌اند.

وی به‌ خصوص به دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که عشایر به‌عنوان مرزدارانی وفادار و باغیرت در این زمان ایفای نقش کردند و این روحیه همچنان ادامه دارد.

 امام‌جمعه ایلام بر اهمیت خدمات‌رسانی به عشایر برای تثبیت شغل آن‌ها تأکید کرد و گفت: فرهنگ کار یکی از نیازهای اساسی زیرساختی برای عشایر استان است.

 وی افزود: این فرهنگ در بین عشایر از دیرباز وجود داشته اما نیاز به تقویت دارد. بیشتر نیازهای عشایر از سوی خود آن‌ها تأمین می‌شود که این امر ارزشمند است.

کریمی‌تبار ضمن تأکید بر لزوم احیای فرهنگ کار که از گذشته منجر به خودکفایی و درآمدزایی در میان عشایر شده، ظرفیت صنایع‌دستی را به‌عنوان یک منبع مهم درآمد معرفی کرد.

 وی همچنین به بیکاری به‌عنوان عاملی برای آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و خواستار اجرای برنامه‌هایی برای احیای فرهنگ کار در جامعه شد. توجه به مسائل آبرسانی و بهداشت نیز از دیگر نیازهای ضروری عشایر استان ایلام عنوان شد.

 امام‌جمعه ایلام در پایان بر لزوم توجه به آداب‌ و رسوم عشایر در فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد و خواستار تعریف بسته‌های فرهنگی مناسب برای این قشر شد. همچنین، به اهمیت مدارس عشایری و برنامه‌ریزی مبلغان و روحانیون برای فعالیت‌های فرهنگی در بین عشایر اشاره کرد و بر فراهم‌کردن تسهیلات با شرایط مناسب تأکید نمود.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد