سرویس: اجتماعی
کد خبر: 67499
|
10:28 - 1403/07/14
نسخه چاپی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام خبر داد:

اجرای طرح ایمن‌سازی در ۲۲ مدرسه در ایلام

اجرای طرح ایمن‌سازی در ۲۲ مدرسه در ایلام
 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام از تحت پوشش قرارگرفتن ۲۲ باب از مدارس حاشیه راه‌های ایلام (برون‌شهری و روستایی) در طرح ایمن‌سازی راه‌ها طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، سیدزاهدین چشمه خاور صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: قرارگرفتن مدارس در کنار جاده‌ها، سلامت عبور و مرور کودکان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و به همین دلیل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در زمینه ایمن‌سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام اجرای این طرح را با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش و پلیس‌راه ایلام بیان کرد و افزود: به‌منظور بالابردن سطح فرهنگ ترافیک دانش‌آموزان مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده‌ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، این تعداد مدارس در دو بخش فیزیکی و آموزشی همانند سال‌های گذشته با ارائه نکات ایمنی توسط کارشناسان پلیس‌راه و ایمنی ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام ایمن‌سازی شدند.

 وی، هدف از اجرای این طرح را بالابردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش‌آموزان عنوان کرد و یادآور شد: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن‌سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش‌آموزان و میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین می‌شود.

چشمه خاور به اثربخشی اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای موفقیت‌آمیز طرح یاد شده در مدارس حاشیه راه‌های ایلام طی سال‌های گذشته، تعداد تصادفات در مناطق تحت پوشش طرح کاهش‌یافته است.

 وی با بیان اینکه توجه به نکات ایمنی و رعایت مقررات و قوانین رانندگی می‌تواند از تصادفات جاده‌ای جلوگیری کند، افزود: امسال چهار میلیارد ریال برای طرح ایمن‌سازی و آموزشی مدارس حاشیه راه‌ها از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هزینه می‌شود.

 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد