سرویس: استان ایلام
کد خبر: 28288
|
15:09 - 1396/05/23
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

مشکلات اقتصادی با حمایت از عشایر مرتفع می شود

مشکلات اقتصادی با حمایت از عشایر مرتفع می شود
امام جمعه ایلام گفت:توجه و حمایت از دامداران و عشایر به عنوان قطب اصلی تولید عمده مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع می سازد.

به گزارشايلام بيدار،حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز دوشنبه در اولین همایش تجلیل و تکریم شبانان و گله داران عشایر استان ایلام اظهار کرد: عشایر استان ایلام دیروز در صحنه انقلاب و دفاع مقدس حضوری خودجوش و موثر برای دفاع از مرزهای استان و کشور در برابر تهاجم رژیم صدام داشتند و امروز نیز با کمترین امکانات و با وجود مشکلات و سختی اما در عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی پیشتاز خط مقدم تولید هستند.

لطفی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور، مقاوم سازی اقتصادی و تکیه به منابع و ظرفیت های داخلی توسط دولت جدید است، تاکید کرد: توجه و حمایت از دامداران و عشایر به عنوان قطب اصلی تولید عمده مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع می سازد.
وی گفت: نباید هجوم مشکلات و کمبودها جامعه مولد عشایر را که با کمترین امکانات تولیدات کمی و کیفی دامی و فرآورده های دامی آنها بخشی از نیاز کشور را تامین می کند مجبور به مهاجرت و کوچ به حاشیه شهرها نشوند.
امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با با اشاره به شهادت شهید محسن حججی بدست داعشیان کوردل تاکید کرد: جوانانی چون شهید حججی با وجود آنکه جنگ، امام و انقلاب ندیده اند، جزو رویش های بیشمار درخت بارور نظام و انقلاب بوده و مایه عزت، غرور و افتخار میهن اسلامی هستند.
حجت الاسلام لطفی یادآور شد: وجود جوانان پاکباخته ای چون شهید حججی علاوه بر اینکه انقلاب و نظام را در برابر توطئه ها بیمه کرد و امنیت را از اسرائیل و حامیانش گرفته است و شکست های رژیم صهیونیستی از جوانان حزب الله لبنان بیانگر برکات حضور انقلاب اسلامی در بین حزب الله است.
گفتنی است هفت هزار نفر از عشایر استان ایلام در دوران دفاع مقدس همگام با رزمندگان اسلام در دفاع از مرزهای استان حضور داشتند که نمونه بارز آنرا در عملیات فتح میمک شاهد بودیم.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد