سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27874
|
07:17 - 1396/05/05
نسخه چاپی

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی:

فعالیت یک هزار و 800 نفر در پروژه‌های آب و خاک ایلام

فعالیت یک هزار و 800 نفر در پروژه‌های آب و خاک ایلام
معاون وزیر جهاد کشاورزی از فعالیت یک هزار و 800 نفر از افراد متخصص و ماهر در پروژه های آب و خاک ایلام خبرداد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآوای مهران ،"علیمراد اکبری"، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک گفت:این قرارداد در مجموع برای90 هزار هکتار اراضی استان ایلام شامل ؛ 60 هزار هکتار اراضی دهلران که در اراضی آبخور سد کرخه قرار دارد و اکنون 45 هزار هکتار آن در حال اجراست و همچنین 30هزار هکتار اراضی سامانه گرمسیری که 15 هزار هکتار آن در مهران قرار دارد.

وی اظهار کرد: یک هزار و 800 نفر از افراد متخصص و ماهر در این پروژه ها فعالیت میکنند که 70 درصد آنها بومی بوده و 270 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین  فعال هستند.

معاون وزیر کشاورزی ادامه داد: این 90 هزار هکتار اراضی به علت کمبود آب تا کنون به صورت دیم کشت شده اند که با بهره برداری از آنها و آبی نمودن این اراضی کل اراضی آبی استان ایلام به 200 هزار هکتار خواهد رسید.

اکبری یاداور شد: از 90 هزار هکتار اراضی استان که در آینده تحت پوشش سیستم های آبیاری قرار می گیرند 30 هزار در سامانه گرمسیری است که 15 هزار هکتار آن در مهران بوده و میزان 5 هزار هکتار آن آماده بهره برداری رسیده است.

وی افزود: به محض اینکه انتقال آب توسط وزارت نیرو انجام شود این اراضی در عرصه تولید قرار میگیرند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک اضافه کرد: همجواری با کشور عراق ظرفیت خوبی برای استان ایلام و شهرستان مهران محسوب می شود که میتوان با بالا بردن ارزش افزوده و راندمان تولید محصولات کشاورزی را از طریق مرز مهران صادر کرد و از نظر اقتصادی و کشاورزی تحول چشمگیری در استان ایلام به وجود آید.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد