سرویس: استان ایلام
کد خبر: 27859
|
12:12 - 1396/05/04
نسخه چاپی

ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس:

تحریم های جدید ناشی از عمل نکردن دولت به شرایط مدنظر رهبری است/دولت مراقب تحریم موشکی باشد

تحریم های جدید ناشی از عمل نکردن دولت به شرایط مدنظر رهبری است/دولت مراقب تحریم موشکی باشد
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت:مقام معظم رهبری بارها در این خصوص تذکر دادند و در بیانیه ای اعلام کردند که برجام با این 9 شرط اجرایی شود؛ متاسفانه دولت حتی یکی از این شرط ها را عمل نکرد و اگر تنها شرط ورود پول ها داخل کشور می آمد وضعیت بهتر از وضعیت موجود می شد.

"ابوالفضل ابوترابی"، نماینده مردم  نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی  و عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور مجلسدر گفتگو با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار در خصوص تحریم های جدید امریکا علیه ایران با عنوان "مادر تحریم ها" گفت: بداخلاقی و غیرقابل اعتماد بودن امریکا بار دیگر برای همه به خوبی نمایان شد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها در این خصوص تذکر دادند و در بیانیه ای اعلام کردند که برجام با این 9 شرط اجرایی شود؛ متاسفانه دولت حتی یکی از این شرط ها را عمل نکرد و اگر تنها شرط ورود پول ها داخل کشور می آمد وضعیت بهتر از وضعیت موجود می شد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که مورد غفلت دولت در جریان امضای برجام قرار گرفت، گرفتن امضای کتبی از طرف مقابل از سوی وزیرخارجه کشورمان بوده که رئیس جمهور نیز این کار را انجام ندادند و اعلام شد که شفاهی صحبت های طرف مقابل را می پذیریم؛ این موضوع برخلاف تأکید صریح مقام معظم رهبری بود.

ابوترابی افزود: اگر در همان روزهایی که امریکا نسبت به نقض برجام اقدام می کرد اقدامات متقابل در ازای هر حرکت انان انجام می گرفت کار به اینجا نمی رسید و در وضعیت بهتری بودیم.

وی ادامه داد: در مذاکرات هسته ای،خاکریز اول ما که همان پیشرفت هسته ای ایران بود و  دست ما را در مذاکرات باز گذاشته بود، را در جریان برجام و سهل انگاری های و خوشبینی های دولت از دست دادیم و دشمن در این راستا درصدد است تا وارد خاکریزهای بعدی ما نیز از جمله موشک ها و حقوق بشر بشود.

این نماینده مجلس بیان کرد: بایستی خاکریز اول یعنی همان هسته ای را ترمیم کنیم و با توجه به دانشی که در اختیار داریم موضوع هسته ای را با پیشرفت تمام در دستور کار خود قرار بدهیم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد