سرویس: استان ایلام
کد خبر: 26162
|
12:12 - 1396/01/28
نسخه چاپی

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام:

ایجاد روحیه انقلابی مهمترین رویکرد راهیان نور دانش آموزی است

ایجاد روحیه انقلابی مهمترین رویکرد راهیان نور دانش آموزی است
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: قناعت پیشگی، روحیه انقلابی و توجه ویژه به مسایل فرهنگی و مذهبی از مهمترین رویکردهای راهیان نور دانش آموزی است.

به گزارشايلام بيدار، همایش سالانه اعضا کمیته های اجرایی بسیج دانش آموزی استان ایلام امروز( دوشنبه ) در محل سالن همایش های هتل زاگرس ایلام برگزار شد.


"علی بیرانوند"، مدیرکل آموزش و پروزش استان ایلام در این همایش گفت: همکاری و تعامل خوبی بین آموزش و پرورش ایلام و سپاه امیرالمومنین (ع) استان در راستای اعزام حدود 9 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور و مناطق عملیاتی ایلام و خوزستان که در امنیت کامل  صورت گرفت .

وی اظهار کرد: برگزاری این اردوها در امنیت کاملی که همواره مورد تاکید مقامات بوده است به نوبه خود کار بزرگی بود که به همت بسیج و سپاه صورت پذیرفت.

بیرانوند افزود: جابجایی و ترابری این حجم از دانش آموزان و بسته به شرایطی سنی که دارند به نوبه خود کاری بس دشوار بود که بحمدالله و با کوشش جمعی و هماهنگی خوبی که وجود داشت میسر شد.

وی ادامه داد: در برگزاری اردوهای جهادی عمده کار آموزش و پرورش سازماندهی و نظم و ثبت نام دانش آموزان برای اعزام بود و عملا سپاه در مبحث اقتصادی موضوع هزینه های بیشتری را متحمل و در برگزاری این اردوها زحمت بسیاری را کشیده اند.

مدیرکل آموزش و پروزش استان ایلام در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر کیفیت برگزاری اردوها اشاره و تصریح کرد: در راستای برگزاری اردوهای جهادی با سطح کمی و کیفی بالا نسبت به سالهای قبل پیشرفت خوبی داشته و جزو استانهای برتر کشور در این زمینه هستیم اما آنچه بیشتر مدنظر ماست افزایش هرچه بیشتر سطح کیفی این اردوهاست.

بیرانوند قناعت پیشگی، روحیه انقلابی و توجه ویژه به مسایل فرهنگی و مذهبی را از تاثیرات راهیان نور قلمداد کرد و بیان کرد: دانش آموزان با قرار گرفتن در حال و هوای مناطق راهیان نور درسهایی میگیرند که در ادامه روند تحصیلی و زندگی بر روحیه انقلابی آن ها تاثیر مثبت گذاشته و این خود لزوم استمرار این برنامه بزرگ را دوچندان می کند.

وی خاطر نشان کرد: آموزش به دنبال تربیت صحیح قابل درک است و همچنانکه رهبر انقلاب بر آموزش  پرورش نسل جوان و نوجوان تاکید دارند و همچنین به دلیل گسترش فناوری و تکنولوژی های مخرب ،ما نیز با فراهم کردن اردوها و قراردادن دانش آموزان در اینچنین فضاهای معنوی راه را برای تربیت اسلامی دانش آموزان فراهم کنیم.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد