سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23978
|
06:48 - 1395/09/06
نسخه چاپی

روشنایی به سبک دکوری!

گلایه اهالی 10 روستای سیروان از تاریکی مطلق معابر

گلایه اهالی 10 روستای سیروان از تاریکی مطلق معابر
معابر 10 روستای شهرستان سیروان با وجود داشتن تیرهای برق شبها در تاریکی فرو رفته اند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، طی چندماه گذشته تعدادی از معابر و کوچه های 10 روستای شهرستان سیروان شب ها فارغ از روشنایی، درتاریکی فرو رفته و نگرانی و اعتراض اهالی این روستاها را برانگیخته بود که جهت بررسی و حل این مسئله، پیگیر ماجرا شدیم.

شغل اکثر مردم این تعداد روستاها کشاورزی و دامداری  و وابسته به برق است.

روز گذشته یکی از اهالی این روستاها طی تماس تلفنی با خبرنگار ما و ابراز نگرانی از خاموشی بلندمدت چراغ های معابر و کوچه های این روستاها، از پایگاه اطلاع رسانی سیروان نوین خواستار بررسی مشکل خاموشی از سوی مردم و مسئولین شد.

سیستم روشنایی معابر این روستاها دکوری هستند

برای بررسی این مشکل ابتدا به سراغ مردم این روستاها رفتیم که یکی از اهالی این روستاها در خصوص نداشتن روشنایی معابر در شب به خبرنگار ما می گوید: در ساعات غروب آفتاب و شب معابر این روستا تاریک هستند به حدی که نمی توان جلوی پای خود را دید.

وی اظهار کرد: اداره برق در چند سال گذشته برای روشنایی معابر و کوچه های روستاهای ما از پنل های خورشیدی استفاده کرده که متاسفانه الان چندماه از خرابی آنها می گذرد و تنها بعنوان دکور در اینجا نصب شده اند.

این فرد با بیان اینکه این سیستم روشنایی جوابگو نیست، ادامه داد: حتی برای رفع مشکل آنها به اداره برق مراجعه کرده ولی مسئولین مربوطه جوابگو نیستند.

مسئولین جوابگو مشکلات مردم نیستند

یکی دیگر از اهالی این روستاها بیان کرد: مدتی است که مشکل قطعی روشنایی معابر در تعدادی از روستاهای این شهرستان ایجاده شده که مردم ساکن این کوچه های تاریک را دچار نگرانی و ترس از ایجاد خطرات و دیگر معضلات آن کرده است.

وی با بیان اینکه مسئولین جوابگو مشکلات مردم نیستند، عنوان کرد: حل چنین مشکلاتی موجب رفاه حال اهالی این روستاها می شود و از مسئولین انتظار می رود تا با رسیدگی به این چنین مشکلاتی در جهت رفاه حال اهالی این شهرستان کوشش کنند.

70 درصد سیستم های فتو ولتائیک خورشیدی مشکل دارند

عباس طرحانی، مدیر توزیع برق شهرستان سیروان در این خصوص گفت: بیش از 10 روستا از روستاهای توابع شهرستان سیروان به سیستم فتو ولتائیک خورشیدی مجهز هستند که بیش از 70 درصد آنها مشکل دارند.

این مسئول بیان کرد: پیمانکار مربوطه نتوانسته به تهداتش عمل کند، البته از طرفی زمان گارانتی این چراغ های روشنایی به اتمام رسیده است.

طرحانی اظهار کرد: در این خصوص با مدیریت استان رایزنی و قول مساعد داده شده که به زودی این مسئله از طریق شرکت توزیع برق استان حل شود.

امیدواریم هر چه  زودتر مسئولان مربوطه مشکل روشنایی این روستاهای شهرستان سیروان را مرتفع نمایند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد