سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23852
|
06:07 - 1395/08/26
نسخه چاپی

گزارشی از گلایه مردم ابدانان از تعمیرگاه ها؛

دستمزدهایی که مالکان خودرو را نقره‌داغ می‌کند

دستمزدهایی که مالکان خودرو را نقره‌داغ می‌کند
انتظار مي‌رود كه نسبت به سر و سامان دادن وضعيت تعميرگاه‌ها و تعيين تعرفه مشخص نسبت به دستمزد آنان اقدامي مؤثر صورت بگيرد تا بيش از اين به مردم اجحاف نشود.

به گزارشايلام بيداربه نقل ازابدانان خبر، تمام کساني که خودرو دارند، اين دل نگراني را دارند که امکان دارد يک باره خودرویشان وسط خيابان خاموش شود يا آنکه صبح از خواب بيدار  شوند و پشت فرمان خودرو قرار بگيرند، اما هر چقدر استارت مي‌زنند، خودروشان روشن نمي شود.

از سوی دیگر، اگر نگاهی به تعمیرگاه های خودرو اعم از مکانیک ها، جلوبندی سازها و برق ماشین و ... بیندازیم، می بینیم که اکثر آنها سرشان شلوغ است.
یکی از معضلات دارندگان خودرو در ایران بی اعتمادی به خدمات بسیاری از مراکز تعمیر خودرو یا به اصطلاح مکانیکی هاست.  به نظر می‌رسد که استانداردی در این زمینه وجود ندارد، نه از نظر تخصص در ارایه خدمات نه از نظر تعرفه قیمت، چرا که هر کس هرچقدر بخواهد می گیرد و هر تشخیصی هم بدهد نمی توان معترض شد، به هر حال کار فنی است دیگر!

البته ناگفته نماند که هیچ اعتراضی پذیرفتنی نیست و اگر مشکلی هم پیش بیاید دستت به هیچ جایی بند نیست.

 یکی از تاکسی داران سطح شهر آبدانان به خبرنگار آبدانان خبر گفت:من یک تاکسی دار شهری در سطح شهرستان آبدانان، با وجود مشکلاتی که در هنگام مسافرکشی دارم  که از صبح تا شب دنبال یک لقمه نان حلال برای خانواده ام هستم کار می کنم.

وی با اشاره به اینکه چرا نظارتی بر تعمیرگاه های ماشین نمی شود افزود:ما بخاطر هزینه بالایی تعمیرات در سطح شهرستان باید برای تعمیرخودروی خود به شهرستان های هم جوار دره شهر یا شهرستان دزفول در استان خوزستان  برویم.

این تاکسی دارا آبدانانی با اشاره به اینکه چرا هزینه دستمزد و تعمیر ماشین بالا و باهم تفاوت دارنداضافه کرد:هرتعمیرکار لوازم تعمیراتی ماشین را با نرخ مصوب خودش هر طور که دوست داشته باشد به فروش می رساند.

این شهروندآبدانانی با بیان اینکه از این همه هزینه گزاف به کجا پناه ببریم ،تاکید داشت:شاید یکی از دلایل این هرج و مرج ها نبود تعزیرات حکومتی در شهرستان آبدانان باشد که امیدواریم مسئولین ذیربط چاره ای بیندیشند.

لطیفی یکی دیگر از شهروندان  آبدانانی گفت: مدت زیادی است که درمورد هزینه تعمیر خودرو درتعجب هستم که چرا کسی جلوی این غارت و چپاول آشکارا را نمی گیرد و به این مشکل رسیدگی نمی شود .

وی با اشاره به اینکه همه از بالابودن این هزینه آگاهی دارند اما اجبارا پرداخت می کنند،افزود:چندتعمیرگاه در سطح شهرستان به بهانه داشتن دستگاه عیب یاب که فقط آنها کار تعمیراتی ماشین های جدید را انجام می دهند هزینه های بالایی دریافت می کنند.

لطیفی با بیان اینکه برای رفع مشکل مجبور به قبول این هزینه های سرسام آور هستیم،اظهار داشت:چند مغازه قطعات یدکی با تعمیرگاه ها هماهنگ کرده اند برای تعمیر ماشین فقط باید وسایل قطعات یدکی را از این مغازه با قیمت چند برابر خرید نمود چون استاد کارفقط از قطعات آن مغازه ها استفاده می کند.

 این شهروند آبدانانی به ضر 5میلونی تعمیر ماشین خود بخاطر استفاده از قطعات یدکی بدل اشاره کرد و افزود: ازمسئولین نظارتی درخواست دارم که حداقل بخاطر رفاه بقیه شهروندان این معضل وتجارت را که به دادوستد کثیفی تبدیل شده است درمان کنند .

از اين رو از مسؤولان انتظار مي‌رود كه نسبت به سر و سامان دادن وضعيت تعميرگاه‌ها و تعيين تعرفه مشخص نسبت به دستمزد آنان اقدامي مؤثر صورت بگيرد تا بيش از اين به مردم اجحاف نشود.


انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد