سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23769
|
14:00 - 1395/08/21
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

کاش سران فتنه مثل اربابانشان پس از پیروزی رقیب در انتخابات به قانون تمکین می‌کردند

کاش سران فتنه مثل اربابانشان پس از پیروزی رقیب در انتخابات به قانون تمکین می‌کردند
امام جمعه ایلام: ای کاش برخی از سران فتنه 88 مثل اربابانشان پس از پیروزی رقیب در انتخابات برای مصالح کشور در برابر قانون تمکین می‌کردند.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلیمن "محمدنقی لطفی"، امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: اذعان برخی از مسؤولان ارشد به فساد اداری نشانگر این واقعیت است که فساد در سیستم اداری تهدید جدی برای دولت و نظام اداری در کشور عزیز ما ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: البته باید از معاون اول رئیس جمهوری تشکر کرد که با اظهارات دلسوزانه خویش هشدار می‌دهد که باید هر چه سریع‌تر مبارزه با فساد در همه دستگاه‌های دولتی شروع شود، رشوه، زدوبند با پیمانکاران و رشوه‌خواری و حتی استخدام نورچشمی‌ها، رانت‌‌خواری و سوء استفاده از تسهیلات بانکی و در نهایت غارت میلیاردها تومان از بیت‌المال و هزاران نمونه دیگر دلیل روشنی است بر وجود فساد در سیستم اداری است.

لطفی ادامه داد: اگر عناصر فساد در فلان بانک، صندوق ذخیره قرض‌الحسنه فرهنگیان و یا فلان مؤسسه تجاری وابسته به نهادهای دولتی نفوذ نکرده بودند ما امروز شاهد حقوق‌های نجومی و یا وام‌های میلیاردی با دو درصد سود بانکی توسط برخی رؤسای بانک‌ها نبودیم.

وی ادامه داد: این یک فاجعه بزرگ است که در  دو بانک معتبر دولتی یک‌هزار و 200 میلیارد تومان مفقود شود، قطعا این رقم توسط رانت‌خواران و افراد فاسد و غارتگر چپاول شده است.

بدون تردید فساد در سیستم اداری کشور بزرگ‌ترین ضربه به حیثیت نظام می‌زند

امام جمعه ایلام اضافه کرد: بدون تردید فساد در سیستم اداری کشور بزرگ‌ترین ضربه به حیثیت نظام اسلامی و باعث یاس و ناامیدی و سلب اعتماد مردم نسبت به حکومت را به‌دنبال خواهد داشت، وای بر آن روزی که مردم انقلابی که بزرگ‌ترین حامی حکومت و نظام اسلامی نسبت به مسؤولان نظام و نهاد و ارگان‌ها بدبین و در نهایت بی‌اعتماد شوند.

لطفی همچنین به اقدام اخیر دولت آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: اعلام وضعیت فوق‌العاده توسط رئیس جمهور آمریکا به‌مدت یک سال علیه ملت ایران اوج گستاخی و بدعهدی آمریکا پس از برجام است.

وی ادامه داد: جای بسی تاسف است که رئیس جمهور به‌جای این که در سال‌روز 13 آبان و روز مبارزه ملی با استکبار جهانی رژیم آمریکا که نماد استکبار و شیطان بزرگ و بزرگترین دشمن ملت ایران را مورد حمله قرار دهد در مقابل بدعهدی آمریکائی‌ها پس از برجام انقلابی عمل کند به نهادهای نظام و دستگاه قضائی با ادبیات خشن حمله می‌کند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: رئیس جمهور حتی در مقابل عهدشکنی رئیس جمهور آمریکا در روز 13 آبان سخنی به میان نیاورد و این درحالی بود که اوبا وضعیت فوق‌العاده‌ای شامل اعمال فشار و تحریم‌های ظالمانه، بلوکه کردن اموال ایران، برخورد نرم و سخت جهت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای یک‌سال دیگر تمدید کرد، در مقابل نیز کوچکترین عکس‌العملی درخور شان و اقتدار نظام جمهوری اسلامی دیده نشد.

لطفی تصریح کرد: رئیس جمهور به‌جای موضع گیری قاطع در برابر گستاخی‌های اوباما در نقض عهدبرجام، ملت ایران و دولت‌های پیشین را مورد مذمت قرار می‌دهد و می‌گوید چرا ما جوری رفتار کردیم که آمریکا به تحریم ما رای داد، بیان رئیس جمهور در سال‌روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا فلسفه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران توسط دانشجویان را زیرسؤال می‌برد.

ای کاش برخی از سران فتنه 88 مثل اربابانشان در برابر قانون تمکین می‌کردند

لطفی همچنین در خصوص انتخابات آمریکا تصریح کرد: ای کاش برخی از سران فتنه 88 مثل اربابانشان پس از پیروزی رقیب در انتخابات برای مصالح کشور در برابر قانون تمکین می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نامزد شکست خورده انتخابات آمریکا بهتر از سران فتنه و شکست‌خوردگان انتخاب 88 عمل کرد و بلافاصله نتیجه انتخابات را پذیرفت و به رقیب خود تبریک گفت.

وی ادامه داد: اما سران فتنه در انتخابات 88 نه‌تنها نتیجه انتخابات را نپذیرفتند بلکه 8 ماه خیابان‌های پایتخت را صحنه آشوب کرده و خسارت‌های جبران ناپذیر جانی و مالی را بر کشور وارد آوردند، این افراد که آمریکا را الگو خود در سیاست و اقتصاد و فرهنگ می‌داند و آن را عامل نجات کشور می‌پنداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مذاکره و سازش و امتیازدهی به دشمن هیچ دست‌آوردی برای کشور نخواهد داشت، گفت: ادبیات سران دولت‌ای غربی به‌ویژه آمرکایی‌ها پس از توافق هسته‌ای و اجرای برجام و نسبت به ملت ایران نه تنها تعدیل نشده بلکه گفتمان آنها همراه با تهدید و گستاخی در اعمال تحریم بیشتر شده است.

وی ادامه داد: آمریکائی‌ها پس از برجام مؤلفه‌های اصلی اقتدار ما را که درون‌زا مبتنی بر روحیات ارزش‌گرایانه و تفکر انقلابی است هدف گرفته، یعنی موضوعاتی نظیر توان موشکی یا تاثیرگذاری ایران در روند تحولات منطقه همه اینها محصول گفتمان امام و رهبری و تفکر انقلابی و مدیریت جهادی در نظام اسلامی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: تجربه تلخ بدعهدی آمریکایی‌ها در پسا‌برجام مشخص شد و این روزها تیم مذاکره کننده هسته‌ای و حتی خود رئیس جمهور نیز بر آن تاکید دارند.

اوباما برجام را مهم‌ترین دستاورد دوران ریاست جمهوری خود می‌داند

لطفی تصریح کرد: در طول 38 سال پس از پیروزی انقلاب در هر میدانی که به نیرو و تفکر انقلابی تکیه کردیم دستاوردهای ارزشمندی را کسب کرده و پیشرفت‌های تحسین برانگیز و افتخارآمیز برای ملت ایران به دست آمد و هر وقت تفکر انقلابی و روحیه خودباوری به حاشیه رفت و تفکر و تسلیم در برابر دشمن غلبه یافت این دشمن بود که برای خود افتخار ثبت کرد که اکنون اوباما رئیس جمهوری آمریکا برجام را مهم‌ترین دستاورد دوران ریاست جمهوریش می‌داند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: رهبر حکیم انقلاب در اجتماع عظیم دانش‌آموزان و دانشجویان نسبت به برخی حرکت‌ها و تلاش‌های خطرناک برای تحریف حقیقت و منطق ایستادگی امام و ملت در مقابل آمریکا هشدار دادند و فرمودند عده‌ای سعی دارند که در اذهان نسل جوان این چنین القا کننده که تنها راه حل مشکلات کشور، مذاکره و سازش با آمریکاست.

وی ادامه داد: اما آنچه مشکلات کشور را حل خواهد کرد روحیه و تفکر انقلابی به معنای توکل بر خدا، اعتماد به درون، شجاعت، اقدام و عمل و بصیرت عمل به توصیه‌های امام، نترسیدن از دشمن و تسلیم نشدن در برابر اوست.

همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شود

خطیب جمعه ایلام همچنین به 24 آبان‌ماه روز کتاب و کتابخوانی و روز بزرگداشت استاد علامه طباطبائی اشاره کرد و گفت: تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده است و همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شود و با کتاب رشد می‌کند.

وی ادامه داد: در این میان آئین مقدس اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده است چرا که پیامبر عظیم الشان اسلام رسالتش را با فرمان خواندن از سوی خداوند آغاز می‌کند و در همین فرهنگ است که خداوند منان به قلم سوگند یاد می‌کند و بزرگترین معجزه آخرین رسول را کتاب یعنی قرآن قرار داده است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: نقش و اهمیت کتاب در تکامل جوامع انسانی همین بس که تمام ادیان آسمانی و بزرگان تاریخ بشری از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد