سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23756
|
08:07 - 1395/08/20
نسخه چاپی

زلزله زدگان موموری در انتظار مساعدت دولت

زلزله زدگان موموری در انتظار مساعدت دولت
بودجه‌ اختصاص یافته از هزینه دولت جهت بازسازی خسارت‌های وارده به منازل مسکونی مورموری، رضایت مردم را حاصل نکرده است و همچنان منتظر مساعدت بیشتر دولت هستند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآبدانان خبر؛ معمولا پس از اینکه حوادثی اتفاق می‌افتد گروه‌های مختلف جمعیتی و مدیران منطقه به‌سوی شناسایی و تامین نیازهای مردم حرکت می‌کنند تا آنها را به زندگی عادی و طبیعی خود بازگردانند. در کشور ما نیز خوشبختانه این حس همکاری وجود دارد و اگر حادثه‌ای رخ دهد، مسئولین  و مردم مناطق مختلف می‌شتابند تا بتوانند دردهای مردم را تسکین دهند

در27 مرداد سال93زلزله2/6ریشتر موموری و شهرستان آبدانان را لرزاند زلزله ای که با توجه به خسارات مالی زیاد که به سطح شهرستان آبدانان وارد کرد خوشبختانه هیچگونه خسارات جانی در پی نداشت
اکنون بیش از دو سال است که ازاین زلزله می گذرد اما شرایط حاکی از این است که بودجه‌ اختصاص یافته از هزینه دولت و بیت‌المال جهت بازسازی خسارت‌های وارده، رضایت مردم را حاصل نکرده است..
در آن زمان از طرف دولت به مردم زلزله زده حدود 34 میلیون تومان داده ‌شده و در مقابل زلزله زدگان با دادن سفته و ضامن متعهد شدن تا وام به صورت اقساط پس گرفته شود اما اکنون اگر به سازه‌های ساخته شده سری بزنید می‌بینید که به دلیل وضیعت ضعیف مالی بعضی از ساختمانها هنوز تکمیل نشده اند 
رحمانی یکی از ساکنان شهر موموری به خبرنگار آبدانان خبر گفت:منزل مسکونی من براثر زلزله سال 93تخریب شد به گونه ای که دیگر قابل سکونت نبود و بر همین اساس دولت به ما وام 34میلیون تومانی داد.
وی اظهار داشت از این مقداروام5میلیون تومان بلاعوض بود و 4میلیون بعد از دریافت باید فورا قسط بندی  و پرداخت می شدو 25میلیون باقیمانده قراراست که از خرداد سال96قسط بندی شود.
رحمانی با ابراز ناراحتی افزود:من هنوز نتوانسته ام منزلم را تکمیل کنم و چون وضیعت مالی آنچنانی ندارم مقدار زیادی هم بغیر از وام گرفته شده قرض گرفته ام ،حال چگونه با خونه ای تکمیل نشده و قرضهای که دارم می توانم این اقساط را پرداخت کنم.
زینیوند یکی دیگر از ساکنین شهر موموری گفت:بعضی افراد که کارمند و از لحاظ وضیعت مالی در شرایط خوبی هستند توانسته اند خانه هایشان را تکمیل کنند و به آنجا نقل مکان نمایند
این شهروند موموری با اشاره به اینکه مردم این منطقه از لحاظ وضیعت مالی از ضعیفت ترین ساکنان استان هستند، تاکید داشت:شخصی که کارگر است و خرج روزمره خود را به سختی تهیه می کند چگونه با 34میلیون تومان می تواند یک منزل مسکونی تهیه کند .
یکی دیگر از شهروندان موموری بیان داشت:ما برای ساخت مسکن باید علاوه بر34میلیون همین مقدار را از جای دیگر قرض بگیریم تا بتوانیم منزل مسکونی خود را تکمیل کنیم.
وی افزود:بعد از تکمیل ساختمان ابتدا باید قرض های دستی پرداخت شود که با توجه به محرومیت پرداخت تا چند سال طول میکشد این در حالی است که بانکها در حال قسط بندی وامها هستند.
این شهروند موموری تاکید داشت:شخصی که حتی نان شبش را از نانوای ها تا پرداخت یارانه به صورت قرض می آورد چگونه می تواند اقساط را پرداخت کند .
حال امیدواریم که نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، مسئولین استانی و شهرستانی برای کم کردن باری از دوش این مردم فقیر و زجر کشیده تلاش کنند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد