سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20350
|
13:00 - 1395/02/22
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

10 سالگی یک پروژه نیمه تمام/ دهکده ای که المپیک نیست + تصاویر

10 سالگی یک پروژه نیمه تمام/ دهکده ای که المپیک نیست + تصاویر
برخی از وسایل موجود در ورزشگاه 15 هزار نفری در این دهکده به علت تعویق بیش از حد زمان پروژه به کلی از بین رفته و در اثر باران های دراز مدت زنگ زده اند.
گروه اجتماعی ایلام بیدار:: بیش از 1000 روز از عمر دولت یازدهم گذشت و علیرغم قول های مکرر رئیس دولت یازدهم مبنی بر حل مشکلات 100 روزه اما هنوز گرهی از مشکلات کشور باز نشده است.
در این میان در جریان سفر رئیس جمهور به استان ایلام وی در حالی قول افتتاح و یا کلنگ زنی طرح های مهم را نداد که انتظار می رفت طرح های نیمه تمام حداقل به سرانجام خود برسند.
در این زمینه در حالی که خبر تعطیلی واحدهای تولیدی در ایلام رو به افزایش است و دولت آنان را به حال خود رها کرده است اما در طف دیگر پروژه های استان یکی پس از دیگری در حال تعطیل شدن هستند.
یکی از مهمترین این پروژه ها که دومین پروژه بزرگ کشاورزی استان محسوب می شود نیز به دلیل کمبود اعتبارات در سیروان تعطیل شده است.
در همین راستا در یکی از مناطق حاشیه ای شهر ایلام و در مسیر جاده مهران تابلویی وجود دارد به نام "دهکده المپیک"؛ محلی که شرایط موجود در ان نه تنها در حد المپیک بلکه در حد یک مجموعه ساده نیز به نظر نمی رسد.
در همان ابتدای ورودی به دهکده به اصطلاح المپیک شن و ماسه های موجود چشمان هر بیننده ای را به خود جلب می کند و در سیل اخیر نیز خسارت هایی به مسیر دسترسی به دهکده ایجاد شده است.
در میانه مسیر منتهی به ورزشگاه که دو طرفه نیز می باشد جاده در یک طرف به کلی در ان زمان برای جلوگیری از خسارات سیل تخریب شده که با گذشت چندین ماه از سیل این تخریب همچنان ادامه داشته و دارد و شهرداری ایلام نیز حاضر به ترمیم دوباره نیست.
این پروژه با گذشت زمان کلنگ زنی در سال 86 اما تاکنون و با گذشت قریب به ده سال تاکنون به بهره برداری کامل نرسیده است و مردم ایلام همچنان منتظر بهره برداری از یک پروژه مهم ملی هستند.
از طرف دیگر برخی از وسایل موجود در ورزشگاه 15 هزار نفری در این دهکده به علت تعویق بیش از حد زمان پروژه به کلی از بین رفته و در اثر باران های دراز مدت زنگ زده اند.
اگر چه برخی از امکان ورزشی دیگر در این دهکده به بهره برداری رسیده اما فضای نامناسب مجموعه باعث شده تا آن موارد دیگر به چشم نیایند.
علاوه بر این جاده منتهی به ورزشگاه به علت وجود سیل دچار خسارات شده و نیازمند مرمت و بازسازی است و اگر این مهم به زودی صورت نگیرد معلوم نیست که در روزهای آینده چه مشکلی برای این جاده به وجود آید.
از آنجا که مجری و پیمانکار مربوطه زیر نظر شرکت توسعه تهران است، لذا پیگیری ها برای جوابگویی تاکنون بی نتیجه مانده اگر چه تلاش ها در این خصوص ادامه دارد.
با توجه به اینکه این پروژه ملی در مسیر اصلی زائران و گردشگران قرار دارد و استان ایلام از نوبد امکانات ورزشی مناسب رنج می برد لذا به سرانجام رسیدن این پروژه مهم باید در اولویت کاری مسئولان و نمایندگان استان قرار گیرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
دهکده المپیک ایلام,ورزشگاه 15 هزار نفری عدالت,استان ایلام,ایلام بیدار
 
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد