سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20338
|
11:22 - 1395/02/22
نسخه چاپی

تولیدات نوین نیازمند حمایت و توجه مسئولان است؛

"رادیکلاد"، میدان داری نخبگان در اقتصاد مقاومتی

"رادیکلاد"، میدان داری نخبگان در اقتصاد مقاومتی
پیشرفت و رشد اقتصاد کشورو عملی کردن اقتصاد مقاومتی جز با میدان ­داری نخبگان و ارائه ایده‌ها به عرصه‌های جدی نظام میسر نمی‌شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، نخبگان در جامعه امروز ما دارای ایده‌های فراوانی هستند که می‌تواند پیشرفت و رشد اقتصاد کشور را تضمین نمایند،  اما بسیاری از طرح‌های خلاقانه و علمی این قشر آسیب پذیر بر روی زمین مانده و خاک می خورد­ به طوری که بسیاری ازآنان بی پولی، بیکاری و عدم حمایت دولت از طرح‌ها و ایده‌هایشان را به عنوان مهمترین مشکل مطرح می‌نمایند.

 امروز مدیریت اقتصادی کشور مرد عمل نیاز دارد

اما از این طرف نیز نخبگان و دانشگاهیان ارتباط مناسبی با صنعت و بازار کشور نداشته و صرفاً تئوری­پردازی و نظریه­ پردازیمی‌کنند و جسارت لازمه برای ورود به عرصه‌های علمی و اجرایی را ندارند. بدون شک تا زمانی که نخبگان طرح‌های خود را پشت میزها و اتاق‌های در بسته نگاه دارند توقعی برای پیشرفت نیست.

 امروز مدیریت اقتصادی کشور مرد عمل نیاز دارد. مدیریت خوب جنگ تحمیلی توسط جوانان و با میدان­ داری آنان صورت پذیرفت. در حال حاضر نیز پیشرفت و رشد اقتصاد کشورو عملی کردن اقتصاد مقاومتی جز با میدان ­داری نخبگان و ارائه ایده‌ها به عرصه‌های جدی نظام میسر نمی‌شود.

احمد رضا کرم الهی متولد 1369، کارشناس ارشد رشته کامپیوترو متخصص فنی برنامه نویسی وب سرویس و تحلیل برنامه، یکی از نخبگان و ایده پردازانی است که در سال 1394 با تشکیل گروه نرم افزاری از نخبگان برنامه سازی ایلام،  موفق به ثبت هسته فناور و تشکیل گروه  "رادیکلاد" با عضویت "امید شرفی" و "مسلم علی محمدی" شده است.

وی در معرفی طرح این گروه به خبرنگار ایلام رصد، اظهار داشت: طرح اصلی با نام  direct agri  به منظور حذف دلال های بازار میوه و تره بار در پارک  علم و فناوری معرفی شده است و این سرویس یک شبکه اجتماعی B2B (تجارت در تجارت) است که کشاورزان را مستقیما با فروشندگان بازار میوه و تره بار ارتباط می دهد، با این طرح می توان سود عملیاتی کشاورزان و فروشندگان میوه و تره بار را به صورت ملموسی بالا برد  و از طرف دیگر قیمت تمام شده میوه نیز کاهش خواهد یافت.

کرم الهی با اشاره به مزایای این طرح اضافه کرد: این طرح توانایی کنترل بیشتری بر روی بازار میوه و تره بار دارد و فن اوری بکاررفته در آن با استفاده از شبکه های اجتماعی روز دنیا است.

رادیکلاد اولین شرکت نرم افزاری در ایران در حوزه کشاورزی است

این مبتکر ایلامی گفت: ما اولین شرکت نرم افزاری در ایران خواهیم بود، که این فناوری را به مرحله پیاده سازی رسانده و قادر خواهیم بود در این مسیر قدم های بسیار خوبی در راستای پیشرفت حوزه کشاورزی  بخصوص در استان برداریم.

وی به موانع موجود در مسیر فعالیت های نرم افزاری و حوزه ICT در استان اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان استانی متأسفانه توجهی به کسب و کارهای نو پا نداشته، و تولید کننده هایی که در این مسیر قرار می گیرند از حمایت آنان بهره ای نخواهند برد.

کرم الهی اضافه کرد: در حوزه ICT در استان ایلام، عدم خود باوری نیروی انسانی مشکل شایان توجهی است، زیرا فارغ التحصیلان این حوزه، علارغم اینکه بسیار پر توان بوده و خلاق می باشند اما همواره از ورود به حوزه کسب و کار ترس و واهمه دارند. لذا گروه رادیکلاد در صدد است این اعتماد به نفس و خود باوری را در بین جوانان ایلامی به وجود آورده و آن را تقویت نماید.

وی با بیان اینکه طرح گروه رادیکلاد می تواند قابلیت تجاری سازی داشته و در راستای تقویت تولید ملی مؤثر باشد، بیان کرد: بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان، و حذف دلالی در حوزه کشاورزی که مشکلات عدیده ای را در این بخش ایجاد کرده، و همچنین جذب فارغ التحصیلان کشاورزی، و شکل گیری فرهنگ کشاورزی علمی و بهینه، از ثمرات عینی و عملی این طرح است.

این جوان خلاق و خوش فکر ایلامی با اشاره به اینکه نیروی انسانی و قدرت مالی، سلاح های پیشرفت و تولید به حساب می آیند، گفت: برای بهره برداری لازم از این ایده، نیازمند نیروی انسانی متخصص هستیم که برآورد تأمین این نیرو مبلغی بالغ بر 60 میلیون تومان است که نیازمند حمایت مسئولین و ارگان های ذی ربط است.

با حمایت از نیروهای خوش فکر بومی می توانیم فاتح قله های علمی در دنیا باشیم

وی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور، افزود: تمام ملت های دنیا با تکیه بر دانش و نیروی انسانی خود توانسته اند به پیشرفت و تعالی برسند، کشورها و قدرت های بزرگ دنیا هرکز به یک کشور بدون چشم داشت کمک نخواهند کرد، کشور ما می تواند صرفا با اطمینان به نیروی بومی خود و حمایت از انان فاتح تمامی قله های علمی و دانشی دنیا باشند.

کرم الهی با بیان اینکه در راستای حمایت از تولیدات و ایده های نیروهای خلاق داخلی هیچ طرح خاص و برنامه ویژه ای را از دولت شاهد نبوده ایم، گفت: مسئولین اگر بخواهند در راستای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال اقدامی انجام دهند باید با حمایت از صاحبان فکر و ایده و رسیدگی به مشکلات و موانع سر راه فعالیت آنها، فرصتی برای عرض اندام و نشان دادن توانایی ها داده شود وبا ایجاد قانون کار مناسب برای شرکت های نو پا، فراهم نمودن ارتباط با بانک های خارجی و ارائه تسهیلات مناسب و کم بهره کمک نماید.

"احمدرضا کرم الهی"،"امید شرفی" و "مسلم علی محمدی" اعضاء و نخبگان گروه رادیکلاد هستند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد