سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20305
|
08:52 - 1395/02/21
نسخه چاپی

در جلسه ای با حضور سفیر کشور اتریش در ایران/

فرصت های سرمایه گذاری در استان ایلام تشریح شد

فرصت های سرمایه گذاری در استان ایلام تشریح شد
فرصت های سرمایه گذاری در استان ایلام با حضور سفیر کشور اتریش در ایران و هیأت همراه تشریح شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید، استاندار ایلام در جلسه تشریح فرصت های سرمایه گذاری در استان ایلام که با حضور فریدریش اشتیفت، سفیر اتریش در ایران و هیأت اقتصادی همراه برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، به همکاری کشور اتریش با ایران در سالهای تحریم اشاره کرد و اظهار داشت: این مهم در دیدار رئیس جمهور اتریش با مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار گرفته و این امر موجبات انگیزه جهت ارتباطات دوجانبه را بین استان ایلام و کشور اتریش فراهم نموده است.

وی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در استان ایلام اظهار داشت: شرکت های اتریشی می توانند از فرصت های سرمایه گذاری در این استان استفاده نمایند.
استاندار ایلام اظهار امیدواری کرد: این سفر شروع همکاری های مشترک بین استان ایلام و کشور اتریش باشد که بتوانیم از روابط بین استان و کشور اتریش نتایج خوبی را به دست آوریم و اظهار داشت: چنانچه شرکت های اتریشی برای حضور در استان اعلام آمادگی کنند، استان ایلام زمینه حضور آنها را فراهم می نماید.
فریدریش اشتیفت، سفیر اتریش در ایران نیز در این جلسه ضمن تشکر از میزبانی سخاوتمندانه از ایشان و هیأت همراه، اظهار داشت: دو کشور ایران و اتریش همواره همکاری محترمانه ای با یکدیگر داشته اند به شکلی که دهها هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های اتریش تحصیل نموده اند و در حال حاضر نیز حدود دو هزار پزشک متخصص ایرانی الاصل در کشور اتریش مشغول خدمت می باشند که با توجه به سطح تخصص آنها، بدون حضور آنان، سیستم سلامت کشور اتریش خدمات بهداشتی در سطح کنونی را نمی تواند به شهروندان خود ارائه دهد.
وی به سفر رئیس جمهور اتریش به ایران اشاره و اظهار داشت: رئیس جمهور هاینز فیشر در رأس یک هیأت بزرگ به ایران سفر کردند و پس از سفر ایشان، شرکت های اتریشی جهت امکان سنجی سرمایه گذاری در ایران، به این کشور سفر نمودند.
اشتیفت به توانمندیهای شرکت های اتریشی اشاره و اظهار داشت: کشور اتریش در زمینه های اتوماسیون، داروسازی، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی و زمینه های دیگر دارای قابلیت بالایی است و شرکت های این کشور آماده همکاری در زمینه های مشترک در ایران و استان ایلام هستند.
وی با اشاره به شروع مراودات بانکی بین ایران و اتریش ابراز داشت: کشور ایران در اثر تحریم ها سال های سختی را پشت سر گذاشته است. اما پس از رفع تحریم ها در حال حاضر، بانک های اتریش در حال مراوده با بانک های ایرانی هستند و بانک صادرات و واردات اتریش صادرات به ایران را ضمانت مالی می کند و سیستم سیاسی اتریش، سیستم بانکی کشور را تشویق به ارتباط با ایران می کند.
سفیر اتریش در ایران، با اشاره به فرصت ها و پتانسیل های موجود در استان اظهار داشت: استان ایلام خیلی حرف برای گفتن دارد.
وی با اشاره به سفر خود به استان ایلام، گفت: این سفر یک سفر شناسایی ابتدایی بود و از استاندار ایلام جهت سفر به کشور اتریش در رأس یک هیأت اقتصادی دعوت به عمل آورد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام نیز در این جلسه، امنیت پایدار را مهمترین عامل در سرمایه گذاری برشمرد و اظهار داشت: در حالی که بسیاری از کشورهای دنیا در ناامنی هستند، کشور ایران و استان ایلام دارای بالاترین سطح استانداردهای امنیتی می باشند.
وی با اشاره به اطلاعات سفیر اتریش در خصوص ایلام، این عامل را نشاندهنده اشتیاق وی جهت زمینه سازی روابط بلندمدت بین کشور اتریش و استان ایلام برشمرد.
کلانتری اضافه کرد: یکی از دلایل احترام ما به کشور اتریش، صلح طلبی دولت و ملت این کشور است.
عسگری- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام- در ابتدای این جلسه، دلیل دعوت استانداری ایلام از سفیر اتریش در ایران را درک تمایل سرمایه گذاران اتریشی به سرمایه گذاری در ایلام برشمرد.
وی با اشاره به ویژگیهای جغرافیایی، اقتصادی و زیرساختی استان ایلام، این استان را یک منطقه بااستعداد و بکر برای سرمایه گذاری شرکت های بین المللی معرفی کرد.
لازم به ذکر است مسؤلین دستگاههای اجرایی استان در این جلسه، فرصت های سرمایه گذاری شرکت های بین المللی در حوزه کاری خود را از جمله، راه، پتروشیمی، گردشگری، صنعتی، تصفیه فاضلاب، آب و غیره تشریح نمودند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد