سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20211
|
08:30 - 1395/02/18
نسخه چاپی

علیرغم گذشت 1000 روز از عمر دولت تدبیر و امید/

هیچ شغلی برای جوانان سیروانی ایجاد نشد

هیچ شغلی برای جوانان سیروانی ایجاد نشد
علیرغم گذشت 1000 روز از عمر دولت تدبیر و امید، هنوز کلید رئیس جمهور بر حل معضل بیکاری هنوز مردم این شهرستان از بیکاری و وضعیت نامناسب اقتصادی رنج می برند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، با آغاز بکار و روی کار آمدن دولت تدبیر وامید، وعدهای داده شده  در 3 سال قبل و امید بستن به کلید  دولت تدبیر و امید  با تکیه بر این باور که این دولت قادرخواهد بود سخت ترین قفل های به انگار بسته را نیز بگشاید، بسیاری  چشم امید به این کلید و تدبیر دارندگان آن داشتند تا شاید تحولی  عظیم در بحث معیشت مردم  و به ویژه رفع بیکاری آنها به وقوع بپیوندد اما بر خلاف انتظار در  شهرستان سیروان که  از ابتدایی ترین امکانات محروم بوده است، نه تنها تغییراتی روی نداده بلکه مشکلات مردم این شهرستان در طول عمر دلت تدبیر و امید دوچندان هم شده است.

علیرغم گذشت 1000 روز از عمر دولت تدبیر و امید، هنوز کلید رئیس جمهور بر حل معضل بیکاری و شکستن قفل‌های اشتغال جوانان شهرستان سیروان کارساز نبوده و هنوز مردم این شهرستان از بیکاری و وضعیت نامناسب اقتصادی رنج می برند.

ناکارآمدی دولت در زمینه حل معظل بیکاری، روند مهاجرت در این شهرستان را نسبت به گذشته بیشتر کرده و هر روز شاهد افزایش مهاجرت جوانان و خانواده ها به شهری های دیگر و خالی شدن روستاها شهرستان از سکنه هستیم.

وعده دولت در خصوص اشتغال در حالی در شهرستان سیروان محقق نمی شود که این شهرستان از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی در زمینه های مختلف کشاورزی، دامپروری، معدنی، گردشگری و بویژه نیروی جوان تحصیلکرده برخوردار است.

بی توجهی به دغدغه های جوانان در حوزه اشتغال یکی از بزرگترین ظلم هایی است که امروز به وضوح قابل مشاهده است و برخی از مسئولین دولت تدبیر و امید در قبال این موضوع سکوت کرده اند و برخی این بیان مشکلات را سیاه نمایی قلمداد می کنند.

افزایش تعداد جمعیت بیکار و به تبع آن افزایش مهاجرت در شهرستان سیروان به صورت نگران کننده در حال افزایش است ولی مسئولان دولت تدبیر و امید خود را به خواب زده اند و بی توجه هستند.

هرچند دیگر امیدی به کلید روحانی برای رفع مشکل بیکاری در شهرستان سیروان نیست ولی باید منتظر ماند و دید که آیا دولت یازدهم با این عملکرد ضعیف خود در حوزه اشتغالزایی می تواند در عمر باقی مانده خود، زمینه اشتغال جواناناین شهرستان را فراهم نماید.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد