سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20179
|
02:03 - 1395/02/15
نسخه چاپی

پس از سه روز وقفه صورت گرفت/

آغاز مجدد فعالیت تجاری در مرز بین المللی مهران

آغاز مجدد فعالیت تجاری در مرز بین المللی مهران
فعالیت تجاری در مرز بین المللی مهران پس از سه روز وقفه با رايزني مسوولان دو كشور ايران و عراق آغاز شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از اوای مهران، حشمت اله عسگري معاون هماهنگي امور اقتصادري استاندار ايلام در حاشيه بازديد از مرز مهران و نشست با استاندار واسط عراق با اعلام اين خبر گفت: فعالیت تجاری در مرز بین المللی مهران پس از سه روز وقفه آغاز شد.

وي اظهار كرد: اين وقفه به دليل تصميمات شوراي محلي استان واسط براي نظم بخشي به كاميونهاي عراقي بوده كه از ورود آنها به مرز مهران جلوگيري كردند.

معاون هماهنگي امور اقتصادري استاندار ايلام تصريح كرد:از امروز و با ورود 300 كاميون عراقي به محوطه تخليه وبارگيري گمرك مهران ، تجار و بازرگانان می توانند همچون گذشته نسبت به صادرات کالاها از طریق این مرز به عراق اقدام کنند.

مالك خلف وادي استاندار واسط عراق نيز گفت: در اين سه روز به خاطر وضع قوانين جديد در جهت نظم دهي به كاميونهاي حامل بار عراقي ورود كالا از مرز مهران متوقف شد كه از امروز كار واردات كالا از اين مرز آغاز شد و مشكلي وجود ندارد.

مرز مهران به دلیل نزدیکی به شهرهای کشور عراق و همچنین امنیت مطلوب یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور برای سفر زوار و صادرات کالا محسوب می شود.

روزانه بین 600 تا 800 کامیون کالا وارد مرز مهران می شود و در این راستا رشد صادرات در چند سال گذشته در مرز مهران افزایش یافته است.

 

انتهاي پيام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد