سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20163
|
12:28 - 1395/02/14
نسخه چاپی

رئيس مركز جذب اعضاي علمي وزارت علوم:

اولویت جذب هیأت علمی با فارغ التحصیلان دکترا است

اولویت جذب هیأت علمی با فارغ التحصیلان دکترا است
رئيس مركز جذب اعضاي هيات علمي وزارت علوم گفت: برنامه جذب خصوصا برای دانشگاه ها دولتی و غیر انتفاعی تغییر نمی کند و با توجه به ازدیاد فارغ التحصیلان دکترا اولویت جذب با آنها خواهد بود.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ایلام رصد، حجت الاسلام "محمدرضا رضوان طلب" رئيس مركز جذب اعضاي هيات علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، صبح امروز در نشست هم انديشي مسئولان استاني دفاتر تحقيق جذب هيات علمي استان هاي سراسر كشور در دانشگاه ایلام، به فراخوان مربوط به بورسیه ها در اردیبهشت ماه هر سال اشاره کرد و گفت: ثبت نام متقاضیان (دانشجویان دکتری) برای جذب به صورت بورسیه در اردیبهشت ۹۵ بزودی اعلام می شود.

وی اظهار داشت: : در حال حاضر دانشگاه‌ها مشغول اعلام نیازهای خود به مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم هستند.

رئيس مركز جذب اعضاي هيات علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: بعد از اعلام نیاز دانشگاه‌ها، اداره کل بورس سازمان امور دانشجویان و مرکز نظارت آموزش عالی نیازهای اعلام شده را بررسی و بعد از طی فرایندی، آنها را منطبق با قوانین، مقررات و نیازهای موجود، اصلاح کرده و نیازهای اصلی را مشخص می کنند.

رضوان طلب به نسبت دانشجو به استاد در کشور اشاره کرد و گفت: این نسبت هم اکنون یک به 24 است که باید برای رسیدن به ایده آل آن که 1 به 13 است تلاش کنیم و تا رسیدن به این نسبت همواره نیاز به جذب هیئت علمی هستیم.

رئيس مركز جذب اعضاي هيات علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، در ادامه تصریح کرد: برنامه جذب خصوصا برای دانشگاه ها دولتی و غیر انتفاعی تغییر نمی کند و با توجه به ازدیاد فارغ التحصیلان دکترا اولویت جذب با آنها خواهد بود.

وی اضافه کرد: در مناطق محروم که درصد فارغ التحصیلان دکترا پایین تر باشد اقدام به جذب مربی خواهند کرد، که این امر در دانشگاه های غیردولتی که هزینه کمتری پرداخت می کنند شانس استخدام مربی هم بالاتر می رود.

رضوان طلب به بررسی روزانه 500 پرونده جذب در در این مرکز خبرداد و یادآور شد: حدااقل آمار ماهانه بررسی پرونده ها 1000 پرونده است که شامل پرونده های افراد پیمانی، تبدیل وضعیت، و کسانی است که عضو مؤسسات غیرانتفاعی می شوند.

وی با اشاره به وظیفه خطیر مرکز جذب وزارت علوم و با بیان اینکه باید امانتی که بر عهده ما سپرده شده است با بی طرفی کامل حفظ کنیم، اظهار داشت:ما به هیچ جناحی وابسته نیستیم و تنها جهت گیری ما جهت گیری اصولی و اعتقادی است.

رضوان طلب با بيان اينكه بدون كنترل و نظارت دائمي ممكن است دچار لغزش و خطا شويم، اظهار كرد: مسئولان دفاتر تحقيق بايد همواره كنترل تصادفي و نمونه اي داشته باشند ودر جذب اعضاء تنها نگاه سلبی صرف مفید نخواهد بود.
وي با تاكيد بر اينكه اصل اسلامي مراقبت و نظارت دائمي اصلي مورد غفلت واقع شده است، ادامه داد: كنترل دائمي هزينه ها را كم و بهره وري و اعتماد عمومي را افزايش مي دهد و هر نظامي كه از اين اصل پيروي نكند، با شكست مواجه خواهد شد.

رئيس مركز جذب اعضاي هيات علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: مراقبت و كنترل دائمي به عنوان يكي از اصول مديريتي اسلامي رمز رشد و پيشرفت تمامي افراد جامعه خصوصا دانشگاهيان است.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد