سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19947
|
07:47 - 1395/02/04
نسخه چاپی

گزارشی از علل محرومیت در ایلام/

اشتغال به تحصیل مسئولان وعدم تمرکز برمشکلات مردم

اشتغال به تحصیل مسئولان وعدم تمرکز برمشکلات مردم
اشتغال به تحصیل مسئولین اجرایی دولت، عدم تمرکز بر حل مشکلات مردم را در پی دارد و نوعی کم فروشی محسوب میشود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا، ازجمله مفاهیمی که همواره در گفتمان مردم ایلام در ایام انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و بویژه به هنگام معارفه و تودیع و انتصاب مدیریت عالی استان به کرات شنیده و به گفتمان غالب رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری استان تبدیل شده، محرومیت ها و ضرورت توسعه ومحرومیت زدایی از رخسار این استان محروم است.

این گفتمان مختص فرد، گروه و یا جناحی خاص نبوده وهمه استانداران به هنگام معارفه به نحوی محرومیت زدایی را اساس برنامه های کاری خود اعلام و راهبردها و محورهایی در راستای بهبود وضع موجود استان و محرومیت زدایی آن بیان می کنند.

با وجود چنین وعده هایی محرومیت همچنان بسان سایه ای  نام ایلام را یدک می کشد گویی محرومیت با رگ وخون و پوست ایلام و ایلامیان عجین شده و اصولا استان ایلام قابلیت توسعه ندارد. بدیهی است که تداوم چنین روندی  در دراز مدت نتیجه ای جز سرخوردگی و نوامیدی در پی نخواهد داشت.

ایلام همواره محروم  با مشکلاتی همچون بیکاری جوانان، فقدان واحدهای تولیدی خدماتی و اشتیاق کم سرمایه‌گذاران جهت اجرای طرح های اقتصادی و عدم برخورداری از راههای مواصلاتی و زیرساخت‌های مناسب جاده ای و شهری و قصه تمام نشدنی مشکلات راه های کوهستانی و حادثه خیز استان، گرفتاریهای مردم منطقه و عدم برخورداری از امکاناتی همچون بالگرد، خود حدیث مفصلی است.

 

پس از روی کار آمدن دولت اعتدال، تصمیم دولت مبنی بر انتخاب استاندار بومی، رضایت نسبی از این انتخاب در بین شهروندان را به همراه داشت و مردم امیدوار بودند تا با آمدن استاندار بومی که با درد مردم آشناست بسیاری از مشکلات از بین بروند و مردم استان ایلام کم کم با  لفظ محرومیت خداحافظی کنند.

با وجود گذشت نزدیک به سه سال از عمر دولت اعتدال هنوز این امر محقق نشده است و با آسیب شناسی این موضوع دلایل مختلفی را میتوان موثر دانست.

به گزارش خبرنگار ایلام پویا یکی از مشکلاتی که استان ایلام در بحث فرمانداران و بخشداران در دولت تدبیر و امید با آن روبرو است مربوط به اشتغال به تحصیل مسئولین اجرایی دولت در استان و معاونینشان است.

چرا که هر عقل سلیمی میداند که یک دانشجو در بدبینانه ترین حالت ممکن باید حضور حداکثری در کلاس درس داشته باشد و برای زمان امتحانات میان ترم و پایان ترم وقت بگذارد تا بتواند موفق شود و اگر هر کدام از این فرمانداران و بخشداران و یا معاونین آنها این زمان را بخواهند صرف کنند قطعا زمانی برای رسیگی به امورات مردم را نخواهند داشت.

قانون‌گذار ممنوعیت تحصیل کارگزاران کشور در ساعات اداری را طبق مصوبه 12تیرماه 1373 تصویب و ابلاغ کرده و طبق همین قانون می بایست در هر موردی، اجرایی شود.

فقدان حضور کامل و عدم تمرکز بر حل مشکلات مردم منطقه و ادامه تحصیل فرمانداران و مسئولین اجرایی استان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در حین خدمت، علیرغم رعایت موارد لازم قانون فوق الذکر و انتخاب جانشین مرخصی، باعث بروز نارسایی هایی میشود؛ خصوصا که این اشتغال به تحصیل در خارج از شهرستان مذکور باشد.

در هر حال حضورحداکثری فرماندار و مسئولین اجرایی دولت در حوزه مسئولیت خود، یک اتفاق و انتظار بجاست و شهروندان چنین انتظاری را از فرماندار خود دارند.

حضور نداشتن کامل فرماندار و مسئولین اجرایی دولت در حوزه انتخابیه، مساله ای است که می تواند کاستی های بیشتری را برای این منطقه در پی داشته باشد و این مساله، برازنده استان ایلامی که در اندیشه توسعه و تعالی است نخواهد بود.

آمار دقیق اشتغال به تحصیل نزد ایلام پویا موجود است و تنها اشاره ای به آن کفایت میکند.

اشتغال به تحصیل این مسئولین در خارج از استان و در شهر هایی همچون تهران، اصفهان قابل اقماض نیست.

 چرا که این مردان دولت باید حداکثر زمان را برای رفع امورات مردم سپری کنند تا به مردم خیانت نکرده باشند و از طرفی در مقام یک دانشجو نیز اگر کم کاری انجام شود باز هم نوعی خیانت محسوب می شود.

لازم به ذکر است که برخی از این افراد در حال نگارش پایان نامه هستند و بر هیچ کسی پوشیده نیست که بیشترین زمانی که یک دانشجو باید وقت بگذارد و کار راحتی نیست مربوط به تکمیل پایان نامه و بحث دفاع از آن است.

به امید روزی که حل مشکلات مردم در اولویت تدبیر دولتیان قرار گیرد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد