سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19938
|
18:54 - 1395/02/03
نسخه چاپی

امام جمعه آبدانان :

برخی با هدف کسب رأی بر طبل قومیت و طایفه گری می کوبند

برخی با هدف کسب رأی بر طبل قومیت و طایفه گری می کوبند
امام جمعه آبدانان گفت: بعضی ها برای کسب چند رأی بر طبل قومیت ، طایفه و منطقه گرایی می کوبند که خسارت اینطور رفتار ها برای اصل نظام اسلامی است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از آبدانان خبر، حجت الاسلام "حسین حاجیلری" امام جمعه آبدانان در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به اهمیت انتخابات مرحله دوم  مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای نظام اسلامی حضور باشکوه مردم  و تحقق مردم سالاری  و همچنین سلامت و امنیت انتخابات از همه مسائل مهمتر است.

وی اظهار کرد: مدیران و مسئولین " مجریان انتخابات و ناظران" باید با قاطعیت با تخلفات برخورد کنند و مرّ قانون باید اجرا شود .
حجت الاسلام حاجیلری با اشاره به لزوم بی طرفی مجریان و ناظران انتخاباتی ، اظهار کرد: بی طرفی باید در این دوره پررنگ تر و مستمر تر از دوره قبل به منصه ظهور برسد .
امام  جمعه آبدانان اظهار کرد: در بحث انتخابات ،آن جوهری که مردم را پای کار می آورد و امیدوار می کند بی طرفی مسئولین است.
وی با اشاره به تأثیر کاندیدا ها و هوادارانشان در سلامت انتخابات ، گفت: بعضی ها برای کسب چند رأی بر طبل قومیت ، طایفه و منطقه گرایی می کوبند که خسارت اینطور رفتار ها برای اصل نظام اسلامی است.
خطیب جمعه آبدانان با شاره به لزوم دوری از مسائل اختلاف برانگیز در تبلیغات انتخاباتی، اظهار کرد: چرا برای چند رأی همه اشتراکات اقوام را نادیده بگیریم و بر طبل قومیت بکوبیم؟!
امام جمعه آبدانان با اشاره به لزوم رعایت وحدت در بحث انتخابات ، گفت: وحدت به معنی یک نظر بودن نیست بلکه وحدت به معنی حفظ فضای آرامش و امنیت در عین اختلاف سلیقه و نظر است .
حجت الاسلام حاجیلری رعایت اخلاق در فضاهای حقیقی و مجازی توسط کاندیدا ها و هواداران آنها را با اهمیت عنوان کرد و گفت: نباید بخاطر اینکه کسی مسئول شود آبروی کسی برده شود و به کسی تهمت زده شود ، رسیدن به این مقام با این شرایط بی برکت خواهد بود.
امام جمعه آبدانان در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت حضرت زینب(س) گفت: زندگی حضرت زینب (س) به صوت خلاصه عبارت است از یاری و نصرت دین خدا .
وی گفت: حضرت زینب(س) الگوی صبر و بصیرت و ولایت پذیری در عمل بود.
خطیب جمعه آبدانان با اشاره به شکست آمریکا در حمله طبس، گفت: خلوص باطن حضرت امام خمینی(ره) ، مجاهدت رزمندگان اسلام و شهادت شهیدان باعث نصرت خدا و شکست مفتضحانه آمریکا در طبس شد.
حجت الاسلام حاجیلری با اشاره به روز شوراها و هفته شهر و شهروند ، گفت: در مسأله شورا و شهر حرف برای گفتن زیاد است  ، با همدلی، وحدت و تعامل کار شهر با جدیت بیشتر پیش می رود ،در غیر اینصورت آن کس که متضرر می شود مردم شهر هستند.
وی با اشاره به ایام البیض ، از دست اندر کاران برگزاری اعتکاف در شهرستان تقدیر کرد و گفت: امسال حضور معتکفین نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است که امیدواریم در سالهای آتی با برنامه ریزی بهتر و بیشتر این مراسم با شکوه خاصی برگزار شود.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد