سرویس: اجتماعی
کد خبر: 19891
|
08:27 - 1395/01/31
نسخه چاپی

گزارشی از روند رسیدگی مسئولان به مناطق سیل زده/

مشکلات سیل زدگان با تماس های تلفنی حل نمی شود

مشکلات سیل زدگان با تماس های تلفنی حل نمی شود
مردم سیروان از بسنده کردن مسئولان به تماس های تلفنی برای رفع مشکلات سیل زدگان گله مندند.

به گزارشايلام بيداربه نقل ازسیروان نوین، استان ایلام در هفته گذشته شاهد آسمانی بارانی در یک فصل بهاری بود؛ سامانه بارشی که سیل پارسال را در استان مجددا تکرار کرد و برخی شهرستان ها بیشتر درگیر با این سامانه بودند.

شهرستان سیروان یکی از شهرستان هایی بود که سیل اخیر خسارات زیادی را به این شهرستان وارد کرد و بسیاری از زمین های کشاورزی مردم که زیر کشت رفته بود در این هفته از بین رفت.

جدای از این حتی آب ساکنان شهر لومار نیز با توجه به گل آلود شدن آن تا مدتی قطع شد و این مشکل آب در سیروان کماکان ادامه دارد تا جایی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در گفتگویی اظهار کرد: آب شهر لومار هنوز برای آشامیدن مناسب نیست.

این مشکلات تا آنجا پیش رفت که برخی روستاهای این منطقه تا مرز غرق شدن پیش رفتند به طوری که ساکنان این روستاها برای تردد خود از قایق استفاده می کردند و در این میان کسی به حال آنها توجهی نکرد.

به منظور سیل اخیر نیز بسیاری از مسئولان کشور در تماس های تلفنی جویای حال سیل زدگان شدند که از جمله آنها می توان به معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، هاشمی رفسنجانی اشاره کرد. برای همین تصمیم گرفتیم به میان مردم برویم و مشکلات آنها و روند رسیدگی مسئولان نسبت به سیل زدگان را جویا شوییم.

 مسئولان حتی یکبار از منطقه سرکشی نکردند

 در همین رابطه علی پاشا حبیبی، یکی از شهروندان شهرستان سیروان در گفتگو با خبرنگارسیروان نویندرخصوص خسارات ناشی از سیل اخیر در استان ایلام گفت: سیل اخیر خسارت بسیار زیادی به مردم استان ایلام وارد کرد بطوریکه خیلی از منازل مسکونی، مزارع، باغات و ... در اکثر شهرستان های استان از بین رفتند.

وی اظهار کرد: اراضی و باغات که سرمایه و حاصل دست رنج چندین سال ما بود توسط سیل و طغیان رودخانه سیمره از بین رفت و الان هیچ مسئولی نه تنها پاسخگو نبوده بلکه حتی یکبار از منطقه سرکشی نکردند.

 این شهروند سیروانی با اشاره به تماس تلفنی مسئولان کشوری با استاندار ایلام در خصوص سیل زدگان این استان، افزود: تماس تلفنی مسئولان کشوری چه سودی برای ما داشته است؟ وقتی مردم این منطقه از ترس غرق شدن و آسیب های ناشی از سیل شب تا صبح بیدار بودند و در جلو چشمانشان زندگیشون از دست می دادند مسئولان شهرستانی و استانی کجا بودند؟

 حبیبی تاکید کرد: این مسئولان کشوری بجای تماس تلفنی آن هم تماسی که تا به امروز هیچ سودی برای مردم استان نداشته بهتر بود شخصاً از مناطق سیل زده استان ایلام بازدید می کردند و از نزدیک مشکلات مردم رنج کشیده که همه زندگی خود را در سیل از دست داده اند می دیدند.

وی تصریح کرد: اگر واقعا این مسئولان به فکر مردم استان ایلام هستند بجای تماس تلفنی به این مناطق سیل زده سر بزنند.

تماس هاشمی دردی از مشکلات سیل زدگان دوا نکرد

 مصطفی نوری یکی دیگر از اهالی شهرستان سیروان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تماس تلفنی نیابتی اخیر هاشمی با استاندار ایلام اظهار کرد: کاش آقای هاشمی به خودشان اجازه می دانند و از مناطق سیل زده استان ایلام بازدید می کردند نه اینکه با تماس تلفنی آنهم از سوی فرزندش از وضعیت سیل زدگان استان جویا شوند.

نوری بیان کرد: مشکلات ما با تماس تلفنی آقای هاشمی حل نمی شود چون بعد از تماس تلفنی ایشان حتی ندیدم مسئولی به این منطقه مراجعه کند چه برسه به رفع مشکلات.

وی عنوان کرد: الان اراضی کشاورزی، باغات و ... مردم توسط سیل از بین رفته و مشکلات آنها بیش از آنچیزی است که هاشمی فکر می کنند.

 این شهروند اهل سیروان گفت: آقای هاشمی برای تفریح به کیش، شمال و ... سفر می کنند ولی حاظر نیستند برای مشاهده مشکلات و رفع آنها سیل زدگان استان ایلام به این استان سفر کنند.

 محمدی دیگر شهروند سیروانی به خبرنگار ما گفت: این تماس تلفنی هاشمی بیش از آنکه بخاطر رفع مشکلات مردم سیل زده استان ایلام باشد بخاطر منافع سیاسی بوده و اگر برای رفع مشکلات و رسیدگی به سیل زدگان بود چرا در سیل سال گذشته که میزان خسارت آن به مراتب بیش از این سیل بود از تماس های آقای هاشمی خبری نبود.

وی ادامه داد: آقای هاشمی شایدم به دنبال خوب جلو دادن خود و پیدا کردن جایگاه و محبوبیت در بین مردم استان باشد ولی بدانند که حافظه مردم از توهین ایشان به روستاییان پاک نشده و خوب بخاطر دارند که همین آقا چه توهینی به روستاییان کردند.

این شهروند ساکن سیروان خاطرنشان کرد: تماس تلفنی آقای هاشمی و سایر مسئولان کشوری به استاندار ایلام دردی را دوا نمی کند و اگر تاثیر داشت امروز و بعد از گذشت چند روز از وقوع سیل باید تاثیراتش را می دیدیم.

 با این وجود می توان پی برد که این تماس های مقامات دردی را از مشکلات مردم سیل زده حل نمی کند و آنان خواستار حضور مسئولان در مناطق درگیر با سیل و حل مشکلات شان هستند.

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد