سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 19761
|
10:10 - 1395/01/24
نسخه چاپی

دبیر ستاد انتخابات استان:

ایلام آماده برپایی انتخابات دور دوم مجلس است

ایلام آماده برپایی انتخابات دور دوم مجلس است
دبیر ستاد انتخابات استان ایلام از اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس خبر داد.

به گزارشايلام بيدار ، عباداله باقری، دبیر ستاد انتخابات استان ایلام با اشاره به اینکه در مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه استان ایلام، هیچ یک از نامزدها، موفق به کسب حد نصاب لازم آراء برای ورود به مجلس نشدند، اظهار داشت: در مرحله دوم انتخابات، نمایندگان استان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب خواهند شد.

وی گفت: فرمانداران، بخشداران و عوامل اجرایی انتخابات در دو حوزه انتخابیه و همچنین ستاد انتخابات استان تدابیر لازم را برای برگزاری مطلوب انتخابات اندیشیده اند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام در خصوص شرایط رأی دهندگان در مرحله دوم انتخابات گفت: در این مرحله افرادی می توانند در انتخابات شرکت کنند، که قبلاً در همان حوزه انتخابیه رأی داده اند و یا اینکه اصلاً در انتخابات مرحله اول شرکت نکرده اند.
وی اضافه کرد: به استناد بند 2 ماده 27 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن شرکت کنندگان در انتخابات در روز أخذ رأی باید 18 سال تمام باشد. لذا متولدین 10/2/1377 و قبل از آن می توانند در انتخابات شرکت کنند.
باقری با اشاره به زمان تبلیغات رسمی نامزدها اظهار داشت: تبلیغات رسمی مرحله دوم انتخابات از روز پنجشنبه مورخ دوم اردیبهشت آغاز و تا ساعت 8 صبح روز نهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
لازم به ذکر است استان ایلام در مجلس شورای اسلامی دارای سه نماینده است که در حوزه انتخابیه ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، ملکشاهی و مهران 2 نفر و در حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر 1 نفر به مجلس راه پیدا خواهد کرد. 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد