سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19703
|
07:17 - 1395/01/22
نسخه چاپی

در سال گذشته انجام گرفت؛

نهالکاری 9 کیلومتر از مناطق پاکسازی مین در مهران

نهالکاری 9 کیلومتر از مناطق پاکسازی مین در مهران
9 کیلومتر از مناطق پاکسازی مین در مهران نهالکاری شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازاوای مهران، هر چند در شهرستان مرزي مهران طي سالهاي گذشته مهمات و مینهای به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی باعث کشته و زخمی شدن مردم و یا نیروهای پاکسازی مناطق عملیاتی شده بود اما مسوولان منابع طبيعي در مكانهاي پاكسازي شده و هم مرز مهران اقدام به كاشت نهال كرده است.

مینهای موجود در مرز مهران گر چه ضرر و زیان و خسارتهای ناشی از آن به از دست رفتن جان و اعضای بدن قربانی مین ميشد اما با كاشت نهال در مناطق مرزي مهران نه تنها باعث جلوگيري از ورود ريزگردها مي شود بلكه سايه ساري براي رهگذارن و تلطيف هوا مي شود.

مصطفي نورالهي رييس اداره منابع طبيعي مهران در گفتگو با خبرنگار آواي مهران گفت: در سال 94 گستره اي به طول 9 كيلومتر  و عرض 300 متر از مناطق پاكسازي شده مين در مرز مهران نهال كاشته شد.

وي اظهار كرد: تلاش مي كنيم اين ميزان در سال 95 به 15 كيلومتر برسد و مناطق وسيعي از مرز كشورمان با عراق را نهال كاري كنيم.

وي افزود: نهالهاي گرمسيري مانند ؛ كنار، كهور، اكاسيا و اكاليتوس در مناطق مرزي مهران كاشته مي شود كه ضمن جلوگيري از ورود ريزگردها باعث تلطيف هوا نيز در اين مناطق مي شود.

بر اساس اين گزارش جنگ تحمیلی عراق علیه ایران باعث شد که پس از جنگ در بخش وسیعی از مناطق کشور ما انواع مین و مواد منفجره عمل نکرده باقی بماند و بخش عمده مناطق مین گذاری شده در مناطق مرزی مشترک ایران و عراق، مربوط به دوره جنگ هشت ساله ای است که دولت بغداد در سال 1359 علیه ایران آغاز کرد.

 

انتهاي پيام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد