سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19701
|
07:05 - 1395/01/22
نسخه چاپی

رئیس منابع طبیعی دره شهر خبر داد؛

توقیف 50 محموله قاچاق گیاهان دارویی در دره شهر

توقیف 50 محموله قاچاق گیاهان دارویی در دره شهر
رئیس منابع طبیعی دره شهر از توقیف 50 محموله قاچاق گیاهان دارویی در دره شهر خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیمره خبر، "آرش مزبانی"، رئیس اداره منابع طبیعی دره شهر گفت: این میزان محموله از پنج گلوگاه مهم توسط نیروی انتظامی، یگانهای حفاظت منابع طبیعی و نیروی های بسیج  شهرستان توقیف شده است.

وی اظهار کرد: در این خصوص بیش از 300 نفر نیز دستگیر و تحویل مراجعه قانونی شدند.

مزبانی همچنین از کاهش 60 درصدی قاچاق گیاهان دارویی شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: با تامین اعتبار مورد نیاز و افزایش نظارت بر گلوگاهها می توان این آمار را تا صد در صد کاهش داد.

وی تصریح کرد: متاسفانه همه ساله با شروع فصل بهار و رشد گیاهان مرتعی، عده ای افراد سود جو و غیر بومی با برداشت بی رویه از گیاهان مرتعی خوراکی، اقدام به تخریب این مناطق طبیعی کرده و نمونه های گیاهی را با خطر انقراض روبه رو می کنند.

مزبانی یادآور شد:  باتوجه به سیل برداشت بي رويه و گسترده گياهان دارویی و خوراکي در آينده زادآوري آنها، متوقف و فرسايش خاک شهرستان را به دنبال خواهد داشت.

 رئیس منابع طبیعی دره شهر برداشت سنتی را زمینه ساز نابودی بیش از پیش گیاهان دارویی دانست و خاطرنشان کرد: مردم ازدرآوردن بوته گیاهان همراه با پیاز که باعث نابودی آنها می شود جدا خودداری کنند.

وی از شهروندان گرامی درخواست کرد در صورت مشاهد تخلفات در زمینه تخریب منابع طبیعی با شماره امداد جنگل 1504تماس حاصل نمایند

 شهرستان دره شهر واقع در استان ایلام با داشتن 330 نوع گیاه خوراکی و دارویی مانند پیاز تابستانه، تره کوهی، والک، آوندول، بابونه، جایتره، بلوط، گل گاوزبان و... یکی از مکان‌های مستعد از نظر رویش گیاهان کوهی(خودرو) در کشور بشمار می رود.

 

پایان پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد