سرویس: استان ایلام
کد خبر: 18033
|
10:59 - 1394/10/06
نسخه چاپی

مدیر کل تعزیرات حکومتی ایلام خبر داد/

جزای 9 میلیاردی برای قاچاقچیان برنج در چرداول

جزای 9 میلیاردی برای قاچاقچیان برنج در چرداول
مدیر کل تعزیرات حکومتی گفت: صاحب محموله قاچاق برنج در ایلام به 9 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گزارشايلام بيدار، "نعمت الله بیرانوندی"، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان ایلام اظهار کرد: طی چند ماه گذشته از سوی پاسگاه انتظامی بخش هلیلان از توابع استان ایلام گزارشی مبنی بر کشف محموله برنج قاچاق به این اداره کل ارجاع شد.

وی گفت: بر اساس اعلام مراجع مرتبط با موضوع، محموله‌ برنج خارجی به مقدار 95 تن شناسایی و ضبط شده است و مراتب به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان چرداول گزارش می‌شود.

این مسئول افزود: این میزان برنج قاچاق طی دو مرحله عملیات توسط نیروهای انتظامی و امنیتی در انبار ساختمانی در یکی از روستاهای شهرستان در آخرین حدود استحفاظی با استان کرمانشاه و همچنین مقادیری نیز در حین نقل و انتقال کشف شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان ایلام ادامه داد: برنج‌های خارجی مکشوفه متعلق به یکی از شرکت‌های تعاونی  مرزنشینان در حوزه یکی از شهرستان‌های ایلام است که به صورت غیر قانونی با همدستی چند شخص حقیقی و حقوقی در حال خروج از استان به مقصد استان کرمانشاه بود.

بیرانوندی بیان کرد: این پرونده در شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ایلام تشکیل شد و مراتب بررسی و انجام اقدامات و تشریفات قانونی مربوطه توسط این دستگاه صورت پذیرفت.

وی گفت: در گام نخست پس از اخذ وثیقه لازم از متهمین پرونده اعم از مدیرعامل شرکت وارد کننده برنج‌های مکشوفه، مدیر عامل شرکت تعاونی مرزنشینان شهرستان مربوطه، رانندگان کامیون‌های حامل کالا و سایرین اقدامات بعدی صورت گرفت.

این مسئول عنوان کرد: در نهایت 9 میلیارد ریال جزای نقدی برای عوامل و دست‌اندرکاران این پرونده از سوی قاضی شعبه مربوطه در نظر گرفته شد و کالای مربوطه نیز قاچاق محسوب و برابر قانون با کالای قاچاق برخورد شد و افزون بر این محدودیت‌های دیگری نیز برای عوامل قاچاق برنج مد نظر قرار گرفت.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان خاطرنشان کرد: این کالا طبق مصوبه از تعرفه گمرکی معاف بوده و باید بین مرزنشینان شهرستان مربوطه توزیع می‌شد که عوامل اجرایی تصمیم دیگری غیر از راه قانونی برای این محموله داشتند که گرفتار قانون شدند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد