سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17956
|
07:35 - 1394/10/01
نسخه چاپی

فرماندار دهلران:

دانشگاه ها محیط را برای پژوهش آماده سازند

دانشگاه ها محیط را برای پژوهش آماده سازند
فرماندار دهلران گفت: دانشگاه ها برای توسعه ی پژوهش محور در دانشگاه ها باید محیط را برای دانشجویان خود آماده سازند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، به مناسبت هفته پژوهش دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرستان دهلران نمایشگاه پژوهش را در این دانشگاه راه اندازی نمود.

بر اساس این گزارش: امید علی سبزی- فرماندار دهلران- در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: اگر دانش و پژوهش را از دانشگاه بگیرند دیگر آن دانشگاه هیچ خروجی نخواهد داشت.
 
وی ادامه داد: دانشگاه باید به دانشجویانی که در این عرصه فعالیت می کنند بهاء و محیط را برای پژوهش آنها مهیا سازد.
 
فرماندار دهلران به پیش و رو بودن انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اشاره نمود و گفت: انتظار می رود که دانشجویان در انتخابات کسانی را انتخاب کنند که به درد مردم بخورد.
 
وی افزود: سعی شود در انتخاب شایسته سالاری مد نظر باشد و فرهنگ انتخاب قوم، قبیله و حزب از بین رود.
 
سبزی با اشاره به تعداد کم نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر ما 3 نماینده کار بلد داشته باشیم می توانیم استان ایلام را آباد سازیم.
 
علی حسینی- سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی دهلران- نیز در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه در ایران قریب به 100 سال است که فعالیت خود را آغاز نموده است ولی همواره ه صورت اکادمیک به مسیر آموزش خود را طی نموده است.
 
 سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی دهلران بیان نمود: خوشبختانه با رهبری مقام معظم رهبری و توصیه های به موقع ایشان دانشگاه ها در حال پر کردن  خلاء این سیرهای تحولی می باشد.
 
وی با اشاره به تکامل سیر آموزش در دانشگاه های جامع علمی کاربردی، عنوان نمود: دانشگاه های جامع علمی کاربردی علاوه بر هدف پژوهش محور با هدف خاص کارآفرینی محور فعالیت خود را آغاز نمودند.
 
حسینی ادامه داد: دانشگاه های جامع علمی کاربردی همواره سعی دارند رشته های مورد نیاز بازار را در دستور کار خود برای آموزش قرار دهند.
 
وی با اشاره به برخی از دست آوردها و افتخار آفرینی دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی دهلران، گفت: در یکی دو سال اخیر دانشجویان این مرکز در بخش های ثبت اختراع، ثبت مقاله های فرهنگی و علمی، مقام های ملی و بین امللی در عرصه تئاتر دانشجویی، قهرمانی ووشو در بین الملل و... توانسته اند آوازه مرکز جامع علمی کاربردی دهلران را به کشور و در برخی موارد حتی در جهان به گوش برسانند.
 
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی دهلران به موضوع توسعه شهرستان دهلران اشاره نمود و تصریح کرد: سمینار توسعه یکی از نیازهای شهرستان دهلران است که توسط دانشگاه های این شهرستان می تواند انجام گیرد و مرکز آموزش علمی کاربردی دهلران از همین الان آمادگی خود را برای برگزاری این سمینار اعلام می دارد.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب