سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16912
|
07:46 - 1394/07/26
نسخه چاپی

فضاسازی شهری ‌گمشده در هیاهوی تبلیغات/

سرابله حال و هوای «محرم» ندارد

سرابله حال و هوای «محرم» ندارد
صفای ایامی مانند محرم به کتیبه‌بندی‌ شهرها و سیاه‌پوش کردن آنها است اما امسال در سرابله، محرم حال و هوای خاصی در فضاسازی شهری ندارد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازدیار زاگرس، در برخی مناسبت‌ها حال و هوای شهرها از مولفه‌های اصلی در این ایام است.

صفای ایامی مانند محرم به کتیبه‌بندی‌ شهرها و سیاه پوش کردن آنهاست اما امسال در سرابله،محرم حال و هوای خاصی در فضاسازی شهری ندارد.

اگر همین چند بنرهای بزرگ و حجیم هیئت‌های مذهبی هم نباشد شایدوقتی وارد شهر سرابله می شوید ندانید که ماه محرم است.

مدیریت شهری سرابله سال‌هاست که نتوانسته از مکان‌های تبلیغاتی مناسبی برای هیئت‌های مذهبی استفاده کند حالا هم که محرم است و تمام تابلوهای تبلیغاتی در اختیار شرکت‌هایی انحصاری قرار دارد که حاضر نمی‌شوند حتی برای 10 روز به نام سفارش‌دهنده رنگی سیاه بر تابلوهای خود بنشانند.

به نظر می‌رسد در کنار مدیریت موفق در بسیاری شهرها، رسم بر این است که برای همگونی فضای شهری با مناسبت پیش رو، تابلوهای تبلیغاتی که در اجاره شرکت‌های تبلیغاتی هستند، فضاسازی شهری را مدنظر قرار داشته باشند اما امروز در در سرابله به غیر از یکی دو بنر تبلیغاتی که محرم را تسلیت می‌گویند در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر تابلوهای تبلیغاتی شادی آفرین است و خبری از عزای حسین(ع) در آن نیست.

در ایام محرم میادین استانها وشهرها را به مشعل‌ها و فواره‌هایی به رنگ سرخ تزیین می‌کنند و یا بلوارها با کتیبه سیاه پوش می‌کننداما در شهر سرابله هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است

دستگا‌ه‌های مختلفی در فضاسازی شهری به ویژه در مناسبت‌های مذهبی دخیل هستند که مهم‌ترین آنها شهرداری وشورای شهر است که متاسفانه در بخش فرهنگی نتوانسته‌ رضایت شهروندان و کسانی که دغدغه فرهنگی دارند راجلب کند و همچنان بی‌سامانی در این حوزه به چشم می‌خورد.

مشکل دیگری نیز در شهرسرابله به چشم می‌خورد و آن نیز این است که بعضی از دستگاه‌های اجرایی نیز اقدام به فضاسازی مقابل ادارات خود نکرده اند.

نبود اعتبارات کافی در حوزه فرهنگی در دستگاه‌های فرهنگی از دلایلی است که این دستگاه‌ها در میان گرانی تجهیزات فضاسازی برای این امر بیان می‌کنند و در این میان مظلومیت مناسبت‌های بزرگ مذهبی است که هر روز نیز بیشتر می‌شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد