سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16903
|
13:13 - 1394/07/25
نسخه چاپی

مدیرکل ترانزیت و پایانه‌های مرزی‌ راهداری در ایلام:

سه ميليون تن كالا از مرزهای کشور ترانزیت شد

سه ميليون تن كالا از مرزهای کشور ترانزیت شد
محمدجوادعطرچیان گفت: مرز مهران نقش مهمي درتجارت دو كشور ايران و عراق دارد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآوای مهران، "محمدجواد عطرچيان"، مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی‌ سازمان راهداری در جریان سفر به استان ایلام گفت:پايانه مرزي مهران به عنوان پايانه مهم كشوري نقش بسيار مهمي در مبادلات تجاري و تردد مسافر دارد به صورتي كه روزانه 50 دستگاه كاميون از اين مرز به صورت ترانزيت عبور مي كند.

وي اظهار كرد:علاوه بر اين، كاميون هاي عراق تا عمق خاك جمهوري اسلامي ايران مي توانند تردد كنند و كاميون هاي ايراني حمل يكسره كالا را تا مناطق امن كشور عراق انجام مي دهند.
 مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی‌ سازمان راهداری با اشاره به ميزان ترانزيت كشور در سال 93 نيز گفت: در سال 93 سه ميليون تن كالا از كشور ترانزيت شد.
عطرچيان افزود: در شش ماهه نخست امسال نيز حدود 2 ميليون تن كالا از مرزهاي كشور ترانزيت شده كه مرز مهران از پتانسيل خوبي هم براي صادرات و هم براي ترانزيت دارد.
وي در خصوص اقدامات انجام شده در مرز مهران براي استقبال از زائران اربعين نيز گفت: براي اربعين امسال جمعيت قابل توجهي را پيش بيني كرده ايم كه از مرز مهران عبور كنند در اين راستا سازمان راهداري و حمل و نقل پايانه هاي كشور اقدامات لازم را انجام داده است.
مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی‌ سازمان راهداری اظهار كرد: تامين روشنايي مسير مهران تا پايانه، بهسازي راه هاي مسير ورودي به مهران و افزايش گيت هاي ورود و خروج در پايانه از اقدامات مورد توجه براي تسهيل در تردد زوار است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد