سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16873
|
13:37 - 1394/07/24
نسخه چاپی

خطیب جمعه ایلام:

امنیت کشور مرهون مجاهدت امثال شهید همدانی است/ ظهور باندهای فاسد اقتصادی مایه تأسف است

امنیت کشور مرهون مجاهدت امثال شهید همدانی است/ ظهور باندهای فاسد اقتصادی مایه تأسف است
امام جمعه ایلام گفت: نقش سردار همدانی در خنثی سازی فتنه 88 بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین "محمد نقی لطفی"،،نماینده ولی فقیه در استان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام گفت: امنیت پایدار و مثال زدنی کشور عزیز ایران مرهون مجاهدت و فداکاری امثال سردار سرافراز و قهرمان ملی و فاتح سنگرهای دفاع مقدس حاج حسین همدانی است؛ این شهید بزرگوار هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور عزیز به شهادت رسید تا ناامنی توسط  دشمنان انقلاب و ملت به ایران اسلامی نرسد.

وی اظهار کرد: مسلما سردار شهید سر لشکر همدانی حجت بر سیاسیون و برخی از خواص بی بصیرت که در فضای امن کشور علیه نظام و انقلاب با دشمنان زیر یک خیمه و در نقشه راهبردی آنها در مسیر سقوط و براندازی نظام اسلامی که میراث گرانقدر امام و حاصل جهاد و فداکارای شهیدانی هم مانند سردار همدانی است هم صدا می شوند، لذا سردار همدانی و هزاران شهید ارتشی و سپاهی و بسیجی بزرگترین حجت و زندگی پر از مجاهدت و فداکاری آیینه عبرت برای جامعه اسلامی خصوصا خواص و تشکلهای سیاسی است.

امام جمعه ایلام افزود:  در فتنه ۸۸ و شروع اغتشاشات و آشوبهای ضد انقلاب با مدیریت سران فتنه و امنیت پایتخت به این مالک اشتر زمان و قهرمان میدانهای دفاع از انقلاب و نظام سپرده شد که اگر مدیریت بسیار خوب این عزیز نبود قطعا تهران در فتنه ۸۸ بعنوان ناامن ترین پایتخت های کشور جهان معرفی می شد و حالا باید عملکرد مدعیان خط امام با عملکرد شهید همدانی مقایسه کرد که خواهیم فهمید چه کسانی در خط امام و رهبری هستند و چه کسانی بعد از ارتحال امام بزرگترین خیانت را در حق امام و امت  مرتکب شدند.

لطفی ادامه داد: تجلیل بسیار باشکوه ملت از پیکر این شهید در تهران به ویژه در زادگاهش همدان حاکی از اخلاص و تعهد او و ارج نهادن به ۳۶ سال مجاهدت و ایثارگری و فداکاری این شهید عزیز است؛ امثال سردار همدانی هزاران کیلومتر دور از مرزهای کشور غریبانه شهید شدند اما درداخل هم سوء استفاده های مالی و بروز و ظهور باندهای فاسد اقتصادی آن هم در اوضاع بسیار بد اقتصادی کشور مایه تاسف است.                                       

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره و گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهمترین و کار آموزترین برنامه فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و دینی برای سالم سازی جامعه و جلوگیری از ناهنجاریهای اجتماعی و سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن می باشد؛ البته تحقق این فریضه الهی مبتنی بر اراده همه مردم به ویژه کارگزاران نظام اسلامی است.

وی عنوان کرد: همه باید امر به معروف و نهی از منکر کنند؛ در نظام جمهوری اسلامی امر به معروف و نهی از منکر هم مسئولیت شرعی وهم مسئولیت انقلابی و سیاسی همه است.

خطیب جمعه ایلام در ادامه به 24 مهر روز پیوند اولیاء و مربیان اشاره و افزود: هم اولیاء نسبت به دانش آموزان مسئولیت سنگینی دارند تعلیم و تربیت صحیح یکی از اساسی ترین برنامه های پیامبران الهی به ویژه رسول اعظم (ص) است، اصولا علت غایی بعثت خاتم تعلیم و تربیت و تهذیب نفوس در جامعه بشری است و اگر جوامع بشری نظام آموزشی و اداری در مراکز علمی –دبیرستان ها و دانشگاهها  بر اساس آموزه ها و تعالیم مکتب اسلام و مکتب اهل بیت برنامه ریزی می شد قطعا جامعه امروز بشریت دچار چالشها و ناهنجاریهای بزرگ و خطرساز نمی شد.

لطفی اضافه کرد: بشر در دنیای امروز که دچار بحران های فرهنگی –سیاسی  و اجتماعی است و برق آسا سوی دره سقوط در حرکت است به خاطر فاصله گرفتن از تعالیم حیات بخش اسلام و معارف اهل بیت است که بحمد ا.. نظام آموزشی  کشور پس از انقلاب با الهام گیری اسلام ناب تحولات عمیقی در حوزه های فرهنگی و تربیتی ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان با یادآوری تذکری راجع به ستاد های مردمی اربعین حسینی گفت: انتصاب مسئول و یا اعضای آن ربطی به حقیر ندارد ستاد مرکز بازسازی عتبات عالیات که مسئولیت مربوط به آثار دکتر پولارد در تهران و در مراکز استانها یک نفر را بعنوان رئیس ستاد عتبات و عالیات با حکم ایشان انتخاب می شود و ستاد اربعین حسینی نیز مسئولیتش با ستاد بازسازی عتبات عالیات مرکز است. مسئولین استان من جمله امام جمعه هیچ دخالتی در نصب یا انتخاب آن را ندارد و انشاء.. افراد در جامعه با رعایت تقوا هر حرفی را نزنند و اتهام زنی خلاف شرع است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد