سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16552
|
07:54 - 1394/07/07
نسخه چاپی

همزمان با هفته دفاع مقدس صورت گرفت/

افتتاح يادمان مقاومت مردمی ملكشاهی در ترشابه

افتتاح يادمان مقاومت مردمی ملكشاهی در ترشابه
يادمان مقاومت مردمي شهرستان ملكشاهي در منطقه ترشابه افتتاح شد.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازملکشاهی آنلاین، به مناسبت هفته دفاع مقدس، يادمان مقاومت مردمي در شهرستان ملكشاهي طي مراسمي باشكوه افتتاح گرديد.

اين يادمان  به پاس دلاورمرديها و رشادتهاي غيور مردان و رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس و به همت  سپاه ناحيه ساخته شده است.

همزمان با ششمين روز از هقته دفاع مقدس يادمان مقاومت مردمي شهرستان ملكشاهي در كيلومتر 47 جاده ملكشاهي به مهران در منطقه ترشابه با حضور خيل عظيم بسيجيان، رزمندگان و پيشكسوتان دفاع مقدس، فرمانده سپاه استان ايلام، معاون سياسي امنيتي استاندارايلام، مديركل صداوسيما، مديركل بنيادشهيد استان ايلام، امام جمعه، فرماندار وجمعي از مسئولين شهرستان واستان افتتاح گرديد.

اين يادمان يادآور و سمبلي از مقاومتها و جانفشانيهاي رزمندگان و مردم منطقه در دفاع از مرز و بوم  خود  در برابر هجمه دشمن تا دندان مسلح با پشتيباني غرب و استكبار مي باشد و در منطقه اي بنا نها شده است كه جاي جاي آن سرشار از خاطره هاي سبز و سرخ  آن روزهاي نبرد حق و باطل  و  تداعي گر حماسه هاي مرداني بزرگ است كه خالصانه و شجاعانه ايستادگي نمودند.

اين بنا  اكنون بيرقي است كه با رايحه خوش شهيد و شهادت به اهتزاز در آمده  تا  پيام ارزشهاي والاي انسانيت ، آزادگي ، ايثار و حماسه را به نسلهاي دنباله رو و بصير پيغامبري كند.آري  درهمين  نزديكي (ترشابه) بود كه روزگاري، دشمن خبيث پس از اشغال مهران قهرمان، براي پيشروي نقشه در سر مي پروراند كه با مقاومتهاي مردمي مردمان اين خطه نقش بر آب شد.

مردم شهرستان ملکشاهی در تاریخ اوایل جنگ در سال 57 و در تا پایان آن در سال 64 در منطقه ترشابه از میهن اسلامی دفاع کردند و رژیم بعثی را شکست دادند. آخرین عملیات دوران دفاع مقدس در استان ایلام در منطقه ترشابه روی داده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد