سرویس: استان ایلام
کد خبر: 16541
|
08:18 - 1394/07/06
نسخه چاپی

فرمانده انتظامی استان:

10 باند تهيه و توزيع مواد مخدر در ایلام متلاشی شد

10 باند تهيه و توزيع مواد مخدر در ایلام متلاشی شد
سردار دولتی گفت: پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر در دستور کار جدی پلیس است.

به گزارشایلام بیدار، سردار"علي دولتي"، فرمانده انتظامی استان گفت: فعاليت هاي پيشگيرانه مهم ترين راه مبارزه با توسعه مواد مخدر و سلامت جامعه است.

وي با تاکيد بر اين نکته که اعتياد به مواد مخدر در جامعه ما گريبانگير بسياري افراد به ويژه نسل جوان و نوجوان شده ونگراني هاي عميقي براي خانواده ها به وجود آورده است،گفت: اگر اقدام هاي مناسب پيشگيرانه صورت نگيرد، هيولاي اعتياد جوانان را به کام خود خواهد کشيد و اين يک هشدار به همه خانواده هاست.

فرمانده انتظامی استان ایلام يادآور شد: ترويج آموزه هاي ديني، توسعه آموزش هاي همگاني، حساس کردن خانواده ها نسبت به اين آسيب خطرناک و هم افزايي جدي ميان نهادهاي متولي بهترين ابزارهاي جلوگيري از گسترش مواد مخدر است.

وي با اشاره به آفزايش 35 درصدي کشفيات مواد مخدر در نيمه اول سال 94 گفت: با تلاش هاي صورت گرفته بيش از 10 باند تهيه و توزيع مواد مخدر در سطح استان متلاشي و تعداد زيادي از خرده فروشان مواد مخدر نيز شناسايي و دستگير شده اند.

دولتي طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز، جمع آوري معتادان خطرناک و کنترل گلوگاههاي ورودي به استان را از مهمترين اقدامات پليس در مبارزه با مواد مخدر خواند و گفت: همزمان با اجراي بيش از يکصد طرح و عمليات مقابله اي با سوداگران مرگ ، فعاليت هاي فرهنگي و آموزشي خوبي متناسب با جامعه هدف در جاي جاي استان توسط پليس انجام گرفته است.

وي اضافه کرد: اگرچه نيروي انتظامي با تمام امکانات و کارکنان خود بطور جدي با اين پديده شوم مبارزه مي کند، اما حجم اين آسيب عمومي به حدي زياد است که اين نيرو به تنهايي قادر به پيشگيري از پيامدهاي آن نيست.

فرمانده انتظامي استان ايلام با اشاره به اينکه مبارزه با توليد و عرضه مواد مخدر بسيار ضروري است اما به تنهايي راه حل مناسب و اثربخشي نيست گفت: تا زماني که تقاضا براي مواد وجود داشته باشد عرضه را نمي توان خيلي پايين آورد. بنابراين مقابله با عرضه در کنار درمان معتادان به مواد مخدر و مهم تر از آن اجراي سياست هاي پيشگيرانه براي کاهش تقاضا سه امر مهم در مبارزه با مواد مخدر را تشکيل مي دهند.

وي در ادامه به نقش والدين در پيشگيري از اعتياد در جامعه پرداخت و گفت: والدين بايد ارتباط مناسب و مستمري با مدرسه و محل تحصيل فرزندان خود داشته باشند و از وضعيت درسي، اخلاقي، رفتاري و دوستي هاي فرزندان خود اطلاع يابند و در صورت لزوم از معلمين و مسؤولين مدرسه يا دانشگاه کمک گيرند

اين مقام مسئول ادامه داد: اوليا بايد نسبت به تغييرات رفتاري، افت تحصيلي، وجود مشکلات خُلقي مثل افسردگي يا فرزندان خود حساس باشند چرا که اينها هم مسبب روي آوردن آنها به مواد مخدر يا سيگار مي شود.

دولتي تصريح کرد:البته سازمانهايي از قبيل آموزش پرورش، وزارت ارشاد و تربيت بدني سهم به سزايي را در ايجاد انگيزه تلاش در امر تحصيل، آموزش و يادگيري فنون، پرداختن به هنرها و تفريحات سالم جوانان و نوجوانان دارند که بايد با همگاني کردن تسهيلات و ايجاد مراکز فرهنگي ـ ورزشي ـ تفريحي و سپس ايجاد بازار کار مناسب، نوجوانان و جوانان را هرچه اميدوارتر سازند تا شاهد گسترش اعتياد و مصرف مواد مخدر در جامعه نباشيم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد