سرویس: سیاسی
کد خبر: 67678
|
00:23 - 1403/07/26
نسخه چاپی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبدانان مطرح کرد:

ضرورت توقف عوامل خودکشی

ضرورت توقف عوامل خودکشی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبدانان گفت: نجات زندگی انسان‌ها در اولویت است و ضروری است تا عوامل خودکشی در ابعاد مختلف بررسی و متوقف شود که یکی از موارد آن قرص‌های برنج است

یاسر خلفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» به شدت بر ممنوعیت فروش و توزیع قرص برنج تأکید کرد و گفت: این ماده مضر و کشنده باید به طور کامل از بازار جمع‌آوری شود و با هرگونه فروشندگان آن به شدت برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به خطرات ناشی از مصرف این قرص سمی، افزود: طی نامه‌ای به مدیران ادارات جهاد کشاورزی و اتاق اصناف، تأکید کردم که باید اقداماتی فوری برای جمع‌آوری این ماده خطرناک از سطح بازار، به ویژه از عطاری‌ها و فروشندگان سموم و کودها انجام شود.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبدانان همچنین تصریح کرد: ضروری است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شناسایی و جمع‌آوری این نوع قرص انجام شود. از این پس هر فردی که این ماده سمی را در اختیار متقاضیان قرار دهد، تحت تعقیب قانونی قرار خواهد گرفت.

این مسئول با اشاره به ضرورت مراقبت و مسئولیت‌پذیری تمامی افراد و مدیران در این زمینه، یادآور شد: باید ترتیبی اتخاذ شود که ضمن شناسایی توزیع‌کنندگان این ماده غیرمجاز، آموزش‌های لازم برای عدم عرضه این قرص به واحدهای صنفی داده شود.

وی در پایان نسبت به واحدهای صنفی مرتبط هشدار داد و گفت: در صورت ادامه عرضه این نوع قرص، اقداماتی جدی از جمله برخورد قاطع قضایی و پلمب محل کسب و کار آن‌ها انجام خواهد شد.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد