سرویس: اقتصادی
کد خبر: 67679
|
00:13 - 1403/07/26
نسخه چاپی

استاد دانشگاه آزاد ایلام مطرح کرد:

ضرورت تعریض جاده‌ها در دهلران

ضرورت تعریض جاده‌ها در دهلران
استاد دانشگاه آزاد ایلام گفت: هدف از تعریض جاده‌های شهرستان دهلران افزایش عرض و ایمن‌سازی آن‌ها برای کاهش خطرات جاده‌ای است. اما آنچه که در عمل مشاهده می‌شود، حکایت از تعریض‌هایی با عرض کم و غیراستاندارد پل‌ها دارد.

حسن صحرایی در گفتگو خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» درباره وضعیت تعریض جاده‌ها و ایمن‌سازی پل‌های شهرستان دهلران نکاتی را مطرح کرد که توجه به آن‌ها ضروری است.

وی با اشاره به هدف اصلی از تعریض جاده‌ها، گفت: هدف از تعریض جاده‌های شهرستان دهلران افزایش عرض و ایمن‌سازی آن‌ها برای کاهش خطرات جاده‌ای است. اما آنچه که در عمل مشاهده می‌شود، حکایت از تعریض‌هایی با عرض کم و غیراستاندارد پل‌ها دارد.

 استاد دانشگاه آزاد ایلام همچنین افزود: بسیار نگران‌کننده است که این پل‌ها، به ویژه پل‌های خُرد محور دهلران به مهران و پل فرخی، به اندازه عرض یک پراید طراحی شده‌اند. این نشان‌دهنده عدم توجه به استانداردها و ایمنی لازم در ساخت‌وساز است.

صحرایی در ادامه بیان کرد: باید مشخص شود که آیا پیمانکاران اعتبار لازم برای ساخت پل‌ها و لاین‌های جداگانه را اخذ کرده‌اند یا تنها به اعتبار دو متری برای تعریض اکتفا کرده‌اند. این مسئله بسیار مهم است و در صورت عدم رعایت استانداردها، ممکن است در آینده نیاز به دوباره‌کاری و صرف بودجه‌های بیشتری باشد.

وی تصریح کرد: باید به یاد داشته باشیم که با وجود تلاش‌های انجام شده، اگر کار اصولی انجام نشود، بی‌تردید در آینده نزدیک با مشکلات جدی‌تری روبرو خواهیم شد. همان‌طور که شاعر گفته است، «پشیمان نگردد کس از کار نیک» اما باید کارها به درستی و با دقت انجام شوند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد