سرویس: اجتماعی
کد خبر: 67025
|
14:10 - 1403/06/13
نسخه چاپی

استاد دانشگاه پیام‌نور ایلام:

بسترهای خارجی مجازی برای کاربران ناامن است

بسترهای خارجی مجازی برای کاربران ناامن است
استاد دانشگاه پیام‌نور ایلام گفت: ناامن بودن بسترهای خارجی مجازی برای اطلاعات شخصی کاربران موضوعی جدی و مهم است و کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که در صورت استفاده ممکن از اطلاعات شخصی آن‌ها استفاده شود.

قدرت اله نیاصادق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: ناامن بودن بسترهای خارجی مجازی برای اطلاعات شخصی کاربران موضوعی جدی و مهم است و کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که در صورت استفاده ممکن از اطلاعات شخصی آن‌ها استفاده شود.

وی افزود: بسترهای آنلاین ممکن است هدف حملات هکری قرار گیرند. این حملات می‌توانند منجر به سرقت اطلاعات شخصی، مالی و محرمانه کاربران شوند.

 استاد دانشگاه پیام‌نور ایلام گفت: برخی از پلتفرم‌ها اطلاعات کاربران را به طور مناسب رمزنگاری نمی‌کنند که این موضوع می‌تواند به‌راحتی به دسترسی غیرمجاز منجر شود.

وی یادآور شد: برخی از شرکت‌ها ممکن است سیاست‌های حریم خصوصی روشنی نداشته باشند و اطلاعات کاربران را بدون اجازه به اشتراک بگذارند یا بفروشند.

نیاصادق گفت: نشت داده‌ها یکی از مشکلات رایج است که می‌تواند ناشی از ضعف‌های امنیتی در سیستم‌ها باشد و اطلاعات کاربران را در معرض خطر قرار دهد.

استاد دانشگاه پیام‌نور ایلام بیان داشت: برخی از بسترها ممکن است از اطلاعات شخصی کاربران برای تبلیغات هدفمند یا مقاصد دیگر استفاده کنند، بدون اینکه کاربران از این موضوع آگاه باشند.

وی در ادامه گفت: بسیاری از کاربران ممکن است نسبت به خطرات امنیتی موجود در بسترهای مجازی بی‌توجه باشند و اطلاعات حساس خود را به راحتی به اشتراک بگذارند.

نیاصادق تصریح کرد: برای محافظت از اطلاعات شخصی، کاربران باید از بسترهای معتبر استفاده کنند، از رمزهای عبور قوی و منحصربه‌فرد استفاده کنند و همیشه به سیاست‌های حریم خصوصی توجه داشته باشند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب