سرویس: اجتماعی
کد خبر: 66708
|
00:25 - 1403/05/25
نسخه چاپی

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهلران:

کارفرمایان بابت اشتغال غیرمجاز جریمه خواهند شد

کارفرمایان بابت اشتغال غیرمجاز جریمه خواهند شد
مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهلران گفت: کارفرمایان بابت هر روز اشتغال غیرمجاز یک نفر تبعه خارجی، مبلغی معادل ۱۱ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۴۰ ریال جریمه خواهند شد.  

روشن امری در گفتگو با خبرنگار تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، کارفرمایان در واحدهای مختلف صنعتی، کشاورزی، دامداری، تجاری و خدماتی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده می‌کنند یا آن‌ها را در مشاغلی غیر از شغل تعیین شده در پروانه کار به کار می‌گیرند، موظف به پرداخت جریمه‌هایی معادل ۵ برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال خواهند بود. 

 مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهلران اظهار کرد:با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه را دو میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۲۸ ریال تعیین کرده است، کارفرمایان بابت هر روز اشتغال غیرمجاز یک نفر تبعه خارجی، مبلغی معادل ۱۱ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۴۰ ریال جریمه خواهند شد. 

وی افزود: همچنین، بر اساس ماده ۱۸۱ قانون کار، کارفرمایان متخلف به محاکم قضایی معرفی می‌شوند و با توجه به شرایط و شدت تخلف، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

 مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهلران در پایان یادآور شد: ما امیدواریم که با وضع این جریمه‌ها، کارفرمایان به رعایت قوانین و استخدام نیروی کار مجاز تشویق شوند و این اقدام به بهبود وضعیت بازار کار کمک کند.

 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد