سرویس: اجتماعی
کد خبر: 67520
|
09:22 - 1403/07/15
نسخه چاپی

رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست ایلام:

۵۲ گونه حیات‌وحش در ایلام رهاسازی شد

۵۲ گونه حیات‌وحش در ایلام رهاسازی شد
رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست ایلام گفت: ۵۲ گونه مختلف حیات‌وحش طی پنج‌ماهه ابتدایی سال جاری، در ایلام تیمار و رهاسازی شده است.  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، اکبر محمدزاده صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: عمده این وحوش پرندگان شکاری نظیر شاهین، عقاب، قرقی، جغد، قوش و سارگپه همچنین اردک وحشی سرسبز، بوتیمار، جوندگان، افعی و لاک‌پشت بوده‌اند.

 رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست ایلام افزود: بیشتر این جانوران به علت‌هایی چون تصادفات جاده‌ای، برخورد با تیرهای چراغ‌برق یا ساختمان‌های بلند، خستگی مفرط ناشی از پرواز طولانی (برای پرندگان مهاجر) و شکار توسط شکارچیان آسیب‌دیده‌اند.

 محمدزاده یادآور شد: همه این‌گونه‌ها بعد از بهبودی کامل حاصل از تیمار و مراقبت‌های درمانی توسط دامپزشکان در زیستگاه‌های خود رهاسازی شده‌اند.

 وی ادامه داد: در پنج‌ماهه نخست امسال همچنین ۷۴ مورد تلفات جاده‌ای وحوش گزارش شده که بیشتر این مرگ‌ومیرها در گونه‌های شغال و روباه بوده است.

 محمدزاده از مردم به‌ویژه جوامع محلی روستایی و عشایری و دامداران خواست در صورت مشاهده جانوران وحشی آسیب‌دیده یا بیمار و یا تلف شده مورد را به ادارات محیط‌زیست و محیط‌بانان اطلاع دهند.

 وی تأکید کرد: مردم در صورت مواجه با جانور وحشی بیمار یا آسیب‌دیده از مداوای حیوان در خانه خودداری و جانور را تحویل محیط‌زیست دهند تا در مرکز تیمارداری با حضور دامپزشکان متخصص روند مداوای گونه آسیب‌دیده پیگیری و انجام شود.

 رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست ایلام گفت: شماره تماس‌های ۳۳۳۳۸۲۸۶ و ۳۳۳۳۱۸۰۴ و سامانه ۱۵۴۰ اداره کل حفاظت محیط‌زیست ایلام آماده دریافت هرگونه اطلاعات و اخبار مربوط به حوزه محیط‌زیست است.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد