سرویس: اقتصادی
کد خبر: 66361
|
10:03 - 1403/05/03
نسخه چاپی

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام خبر داد:

یک میلیون ۵۰۰ هزار ساعت آموزش‌های مهارتی در ایلام

یک میلیون ۵۰۰ هزار ساعت آموزش‌های مهارتی در ایلام
مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار ساعت آموزش‌های مهارتی رشته‌های مختلف در قالب سه هزار و ۷۰۰ نفر در مراکز دولتی و خصوصی ایلام ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»،  حمیدرضا رئیسی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ایلام، اظهار کرد: جامعه هدف حوزه فنی و حرفه‌ای بسیار متنوع بوده و شامل بیش از ۱۹ گروه را شامل می‌شود که از جمله آنها می‌توان به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، معتادان بهبودیافته، افراد کم‌سواد و جویای کار و حتی زندانیان اشاره کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار ساعت آموزش‌های مهارتی رشته‌های مختلف در قالب سه هزار و ۷۰۰ نفر در مراکز دولتی و خصوصی ایلام ارائه شده است.

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام با اعلام اینکه آموزش ۵۰۰ نفر برای جذب و فعالیت در پروژه‌های نفت و گاز ایلام در دستور کار این اداره کل قرار دارد، یادآور شد: در این بخش و در حوزه نفت تاکنون ۳۰۰ نفر آموزش‌های لازم را کسب کرده و ۲۰۰ نفر در حال آموزش هستند.

 رئیسی بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه استانداری ایلام، وزارت نفت و آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اولویت به‌کارگیری نیرو در پروژه‌های نفت و گاز استان با افراد آموزش‌دیده فنی و حرفه‌ای در این دوره‌هاست.

 وی با اشاره به عناوین کسب شده در مسابقات ملی مهارت در بخش‌های جوانان و نوجوانان تأکید کرد: در این حوزه جوانان شایسته ایلامی ۲ مدال طلا، یک مدال نقره، ۲ برنز و چهار دیپلم افتخار را در مسابقات ملی مهارت طی سال گذشته کسب کردند.

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام اضافه کرد: طی هفته آینده هم‌زمان با هفته ملی مهارت، کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های چوار، هلیلان، مرکز مهارت‌آموزی پادگان شهید فرجیان زاده و سه مرکز TMC در دانشگاه‌های پیام‌نور ایلام افتتاح خواهند شد.

 به گفته رئیسی، در این ایام (هفته ملی مهارت)، مرکز دانشگاه باختر و دانشگاه فنی پسران، کارگاه هوش مصنوعی و کارگاه ابزاردقیق افتتاح و نمایشگاه مهارت نیز در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران ایلام برگزار می‌شود.

 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد