سرویس: اجتماعی
کد خبر: 66348
|
19:33 - 1403/05/02
نسخه چاپی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ایلام:

آتش‌سوزی ارتفاعات قلارنگ ایلام مهار شد

آتش‌سوزی ارتفاعات قلارنگ ایلام مهار شد
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ایلام گفت: آتش‌سوزی ارتفاعات قلارنگ بعد از ۱۰ ساعت تلاش مهار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، علیرضا محمدی در جمع خبرنگاران در خصوص مهار آتش‌سوزی قلارنگ اظهار کرد: آتش‌سوزی ارتفاعات قلارنگ صبح امروز آغاز و بعد از تلاش ۱۰ ساعته مهار شد.

 وی افزود: برای مهار این آتش‌سوزی نیروهای محیط‌زیست و دستگاه‌های عضو ستاد مقابله با آتش‌سوزی، مردم محلی، انجمن‌های زیست‌محیطی و دوستداران و همیاران طبیعت مشارکت داشتند.

 محمدی یادآور شد: باتوجه‌به توپوگرافی خشن و کوهستانی منطقه، شیب تند و وزش باد شدید، به‌منظور تسریع در روند مهار آتش از ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام درخواست بالگرد شد.

 وی بیان کرد: با پیگیری مدیریت ستاد بحران استانداری و نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی (سارا فلاحی) یک فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر و یک فروند بالگرد آبپاش به منطقه اعزام شد.

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام ادامه داد: شدت باد و تراکم انبوه گیاهان خشک به‌ویژه گَوَن زمینه را برای سرایت و گسترش آتش‌سوزی فراهم کرده بود که حضور این بالگردها روند مهار آتش‌سوزی در ارتفاعات قلارنگ را تسریع بخشید.

 وی اضافه کرد: با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، تعدادی از افراد محلی برای مراقبت از ارتفاعات قلارنگ به‌کارگیری شده‌اند تا از هرگونه آتش‌سوزی در این منطقه که روز جمعه تاکنون در چندین جبهه مورد آتش‌سوزی قرار گرفته است، جلوگیری کنند.

 محمدی افزود: روز جمعه تا یکشنبه هفته جاری، مناطقی از ارتفاعات کوه قلارنگ در مراحل مختلف دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش همه عوامل اطفای حریق، این آتش‌سوزی مهار شد؛ اما امروز بخش‌های دیگری از این منطقه تحت مدیریت محیط‌زیست دچار آتش‌سوزی شد.
 

انتهای خبر/ر

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد